دولت ۱۹۱۵ میلیارد ریال به شهرداری های آذربایجان غربی کمک کرد

دولت ۱۹۱۵ میلیارد ریال به شهرداری های آذربایجان غربی کمک کرد

آرازآذربایجان- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: طی سال گذشته یکهزار و ۹۱۵ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شد که ۱۸ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۵ بوده است.
یعقوب مزرعه لی افزود: در سال ۱۳۹۵ حدود یکهزار و ۶۲۰ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های آذربایجان غربی پرداخت شده بود که این رقم در سال ۱۳۹۶ حدود ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.
وی اضافه کرد: از این میزان یکهزار و ۳۲۰ میلیارد ریال به ۴۲ شهرداری آذربایجان غربی پرداخت شد که ۲۳۰ میلیارد ریال بیشتر از سال ۱۳۹۵ بود.
وی اظهار کرد: همچنین ۵۹۵ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده دریافتی در سال گذشته در اختیار دهیاری ها قرار گرفت که ۱۲٫۵ درصد بیشتر از سال پیش از آن بود.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: شهرداری های چالدران و اشنویه به علت محرومیت، بیشترین افزایش مالیات بر ارزش افزوده پرداختی به شهرداری ها را به خود اختصاص دادند و رقم پرداخت شده به این شهرها نسبت به سال گذشته /۱۳۹۵/ ۲ برابر شد.
به گزارش ایرنا قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال ۱۳۸۷ در کشور به اجرا درآمده و از سال ۱۳۹۴ نیز میزان مالیات بر ارزش افزوده از ۶ به ۹ درصد افزایش یافته است.
بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها و حوزه بهداشت و درمان اختصاص می یابد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۱ ب.ظ

دیدگاه


پنج − 4 =