نماينده مردم اروميه در مجلس:

دولت هیچ تصمیم و برنامه ای برای رفع مشکلات معیشتی ملت ندارد

دولت هیچ تصمیم و برنامه ای برای رفع مشکلات معیشتی ملت ندارد

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی ۱۴ میلیارد دلار برای تهیه کالاهای اساسی مردم در اختیار دولت قرار داد اما تغییری در وضعیت معیشت مردم پیدا نشد گفت: متأسفانه دولت هیچ تصمیم و برنامه¬ای برای رفع مشکلات معیشتی ملت ندارد .
به گزارش آرازآذربایجان ، نادر قاضی‌پور با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی ۱۴ میلیارد دلار برای تهیه کالاهای اساسی مردم در اختیار دولت قرار داد اما تغییری در وضعیت معیشت مردم پیدا نشد.
وی اضافه کرد: برای تعیین تکلیف این ۱۴ میلیارد دلار چندین جلسه علنی و غیرعلنی در صحن مجلس گذاشتیم و پیگیر برنامه دولت شدیم، اما متأسفانه دولت در زمینه معیشت مردم برنامه ندارد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان و اعضای فراکسیون کارگری مجلس معتقد هستند بهتر بود کالا را از طریق کالابرگ در اختیار مردم قرار می‌دادیم، برای اینکه اکنون حدود ۸۰ درصد کالاهایی که سهمیه‌ای به مردم پرداخت می‌شود به جایگاه حقیقی خود و دست مردم نیازمند نمی‌رسد.
قاضی‌پور با تأکید براینکه کالای یارانه‌ای به هیچکدام از محله‌های پایین دست و روستایی تعلق نگرفته، گفت: کالاهایی که با این ۱۴ میلیارد دلار خریداری می‌شود می‌بایست از تولید داخل کشور باشد و اکنون باید پرسید چقدر این مسئله محقق شده و چه‌مقدار از این مبلغ سهم تعاونی‌هاست که متأسفانه دولت پاسخگو نیست.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جلسات نمایندگان دولت در جلسات غیرعلنی مربوط به کالاهای اساسی شرکت نکردند، خاطرنشان کرد: در زمان بررسی بودجه، نمایندگان طرح‌های بسیار خوبی درباره معیشت و اقتصاد تهیه کرده و در جلسات کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها ارائه کردند، اما گرایش‌های سیاسی و برخی افراد مانع مطرح شدن اینها در صحن علنی شدند و نگذاشتند مشکلات معیشتی مردم حل شود.
وی با اشاره به افزایش حقوق‌ها بیان کرد: دولت سیاستی داشت که مجلس به آن رأی نداد اما طرح‌های پیشنهادی نمایندگان رأی آورد که شورای نگهبان هم آن را تصویب کرد، اکنون وظیفه دیوان محاسبات کل کشور و ذی‌حسابی‌هاست که موضوع افزایش حقوق کارمندان را پیگیری کنند که قانون مجلس به درستی اجرا شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


دو × 6 =