نماينده مردم مهاباد در مجلس:

دولت هنوز خرید تضمینی سیب آذربایجان‌غربی را ابلاغ نکرده است

دولت هنوز خرید تضمینی سیب آذربایجان‌غربی  را ابلاغ نکرده است

گروه خبر: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت : متاسفانه تاکنون دولت به سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌غربی که مرکز تولید سیب کشور است، خرید تضمینی سیب را ابلاغ نکرده است. جلال محمودزاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ، با تاکید بر اینکه دولت موظف است که محصولات کشاورزی را به صورت تضمینی خریداری کند اظهار کرد: اما متاسفانه در این زمینه بسیار دیر عمل می‌کند.
وی تصریح کرد: مقرر بود که دولت گوجه‌فرنگی را هر کیلو هزار تومان خریداری کند اما چند شهرستان محدود استان مانند ارومیه، میاندوآب و سردشت را برای خرید تضمینی گوجه‌فرنگی در نظر گرفتند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین متاسفانه سایر شهرستان‌های استان شامل خرید تضمینی گوجه‌فرنگی نشدند در صورتی که در تمامی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی گوجه‌فرنگی کشت و در دست کشاورزان باقی مانده است.
وی بیان کرد: از سوی دیگر، خرید تضمینی محصولات کشاورزی به سازمان تعاون روستایی بسیار دیر ابلاغ و اعلام شد و سبب شده که بسیاری از محصولات کشاورزی به هدر برود و علاوه بر آن، هم اکنون نیز در محصول سیب صنعتی و زیردرختی مشکلاتی به وجود آمده است برای مثال دولت قرار بود سیب را با قیمت کیلویی ۸۰۰ تومان خریداری کند اما هنوز ابلاغ نشده در صورتی که برداشت آن در حال پایان است.
محمودزاده گفت: متاسفانه تاکنون دولت به سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌غربی که مرکز تولید سیب کشور است، خرید تضمینی سیب را ابلاغ نکرده و همین خود سبب می‌شود که سیب صنعتی و زیردرختی با قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان به مصرف دام رسیده و از یک سو نیز باغداران به سبب هزینه‌هایی که دارد، راغب به جمع‌آوری آن نشوند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده در مورد حمل ترانزیت و محصولات کشاورزی در آذربایجان‌غربی نبود ماشین‌های یخچال‌دار حمل محصولات کشاورزی است افزود: متاسفانه این ماشین‌ها قیمت بالایی دارد و بنابراین دولت باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار خریداران قرار دهد.نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: برای مثال در محصولاتی ماننده گوجه‌فرنگی که به سرعت فاسد می‌شوند، این محصول به ماشین‌آلات حمل و نقل نیاز داشته که به مناطق مختلف کشور، بدون تخریب و نابودی جا به جا شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


7 − دو =