نماينده مردم اروميه در مجلس:

دولت نباید بهبود معیشت و تعدیل بازار را مشروط به برجام نماید

دولت نباید بهبود معیشت و تعدیل بازار را مشروط  به برجام نماید

گروه خبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ، دولت نباید بهبود معیشت و تعدیل بازار را مشروط به برجام نماید گفت: اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی در مقابل بدعهدی اروپایی‌ها ضروری است.
به گزارش آرازآذربایجان ، روح‌الله حضرت‌پور با تاکید بر اینکه نباید در برابر بدعهدی اروپایی‌ها در قبال برجام سکوت کرد، اظهار داشت: رییس جمهوری اعلام کرده که گام سوم کاهش تعهدات برجامی آغاز و برای آنچه که در زمینه تحقیق و توسعه فناوری هسته‌ای نیاز است، اقدام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه وعده‌های اروپایی‌ها فقط در حد حرف مانده و عملی نشده است، اظهار داشت: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری به وعده‌های رنگین اروپایی‌ها در برجام اعتماد نداریم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در مذاکره‌های هسته ای و پس از برجام نیز اقتدار خود را حفظ کرده، افزود: ما برای پیشرفت و توسعه، هیچ امیدی به خارج از کشور نداریم.
وی با تاکید بر اینکه نباید توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی منوط به برجام باشد و این موضوع شرطی شود، گفت: تولیدکنندگان به دنبال ثبات در بازار و مردم نیز خواهان تعدیل شرایط اقتصادی هستند که این امر بدون تکیه بر تولید داخل و استفاده از ظرفیت‌های داخلی ممکن نیست.وی در خصوص دیدگاه‌هایی که خروج از برجام را مطرح می‌کنند، بیان کرد: مطرح کردن این موضوع در شرایط کنونی مناسب نیست و باید در صورت نبود اقدام جدی از طرف اروپایی‌ها، به تدریج تعهدات برجامی کاهش یابد.
»حضرت‌پور« از برنامه‌ریزی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بازدید از مراکز هسته‌ای خبر داد و گفت: وزارت امور خارجه در ارائه گزارش به مجلس قابل قبول عمل کرده است.
تاکنون ۱۴ گزارش از وزارت امور خارجه درباره روند اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه شده است.پس از خروج آمریکا، ۱+۴ نتوانست به تعهدات خود در قبال برجام عمل کند و جمهوری اسلامی ایران از چهار ماه پیش مسیر کاهش تعهدات را در پیش گرفت.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱ ب.ظ

دیدگاه


× 1 = چهار