دولت مکلف به تامین کالاهای اساسی مردم با ارزان ترین قیمت است

دولت مکلف به تامین کالاهای اساسی مردم  با ارزان ترین قیمت است

گروه خبر:عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه دولت مکلف به تامین کالاهای اساسی مردم با ارزان ترین قیمت است گفت:وزیر جهادکشاورزی خود با حمایت از افراد خاص یکی از عوامل افزایش قیمت محصولات است، این افراد خاص باعث گرانی قیمت مرغ شدند.
به گزارش آرازآذربایجان ، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ، در خصوص دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز علیرغم افزایش حجم واردات، گفت: در دیدار هیات پارلمانی و گروه دوستی ایران و مغولستان طرف مقابل برای صادرات گوشت قرمز و دام زنده به ایران اعلام آمادگی کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم به شش کالای اساسی شامل، نان، قند و شکر، گوشت، برنج، روغن و لبنیات نیاز مبرم دارد و دولت مکلف است این کالاهای اساسی را با ارزان ترین قیمت برای مردم تامین کند، تصریح کرد: وزیر جهادکشاورزی خود با حمایت از افراد خاص یکی از عوامل افزایش قیمت محصولات است، این افراد خاص باعث گرانی قیمت مرغ شدند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگانی بر روی ذبح دام‌ها در کشورهایی که از آنها واردات گوشت داریم نظارت می‌کنند و در این کشورها مستقر هستند، ادامه داد: توزیع گوشت‌های وارداتی در داخل کشور به خوبی صورت نمی‌گیرد و گوشت قرمز وارداتی در مناطق محروم و روستاها توزیع نمی‌شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان قیمت گوشت را در بازار بر روی هرکیلوگرم ۳۰ هزار تومان تثبیت کنیم، گفت: اگر وزیر جهاد کشاورزی در بازار دخالت نکند قیمت گوشت کاهش پیدا می‌کند، می‌توانیم از کشور مغولستان با ارزان ترین قیمت گوشت قرمز را به صورت ذبح شده و یا زنده وارد کنیم، در صورت واردات دام زنده می‌توان از سایر قسمت‌های غیر خوراکی و خوراکی دام درآمدزایی و استفاده کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کشور مغولستان از طریق روسیه با ترکمنستان ارتباط ریلی دارد و می‌توان بدون نیاز به استفاده از هواپیما و افزایش هزینه واردات، گوشت قرمز موردنیاز کشور را تامین کنیم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


− 2 = چهار