نماينده مردم اروميه در مجلس:

دولت موظف به تقویت توان مالی مردم برای تهیه مسکن مناسب است

گروه خبر: عضو کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه در شرایط کنونی تمام بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن دچار رکود شده اند گفت : دولت موظف به تقویت توان مالی مردم برای تهیه مسکن مناسب است.
به گزارش آرازآذربایجان ، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ورود دولت به مسئله تهاتر واحدهای مسکونی آماده با اراضی دولتی قطعا در آینده برای دولت ها مشکل ساز خواهد بود، از این رو وزارت راه و شهرسازی باید راه کارهای دیگر را در این حوزه عملیاتی کند. سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به طرح جدید وزارت راه و شهرسازی برای افزایش عرضه مسکن در کشور، گفت: در شرایط کنونی وزارتخانه طرح های مختلفی را برای حوزه مسکن طراحی کرده که یکی از این موارد تهاتر واحدهای مسکونی آماده با اراضی دولتی است. دولت به دنبال آن است که با واگذاری اراضی به مالکان، آپارتمان های آماده ای را در اختیار بگیرد تا بتواند این واحدها را بر اساس سیاست های خود به بازار مسکن تزریق کند
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت به دنبال آن است که با واگذاری اراضی به مالکان، آپارتمان های آماده ای را در اختیار بگیرد تا بتواند این واحدها را بر اساس سیاست های خود به بازار مسکن تزریق کند.
وی با بیان اینکه مداخله جزئی دولت در حوزه مسکن کارشناسی و منطقی نیست، گفت: اینکه دولت خود اراضی را واگذار کرده و آپارتمان ها را تحویل و در اختیار مردم قرار دهد، به صلاح نیست و به نظر من این رویکرد به سرنوشت مسکن مهر دچار می شود.
بهادری ادامه داد: ورود دولت به مسئله تهاتر واحدهای مسکونی آماده با اراضی دولتی قطعا در آینده برای دولت ها مشکل ساز خواهد بود، از این رو وزارت راه و شهرسازی باید راه کارهای دیگر را در این حوزه عملیاتی کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: مجلس ترجیح می دهد که دولت در حوزه مسکن سیاست گذاری کند، تا اینکه به صورت جزئی به مسائل اجرایی و مالی ورود کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه طرح “تام تز” وزارت راه و شهرسازی رانت‌زا است، گفت: دولت به جای مداخله مستقیم به بازار مسکن، باید با تقویت قدرت مالی مردم شرایط را برای خرید مساکن فراهم کند./
همچنین عضو کمیسیون عمران مجلس، با اعلام اینکه به نظر می رسد که قیمت مسکن تا پایان سال جاری حدود ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت، گفت: افزایش صدور پروانه ساختمان و کاهش تقاضا برای خرید مسکن، دو مسئله ای است که در کاهش قیمت مسکن اثر مثبت خواهد گذاشت.
سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس ، درباره تأثیر کاهش نرخ ارز و طلا در قیمت نهایی مسکن در ماه‌های آینده، گفت: در چند ماه اخیر شاهد سیر نزولی قیمت ارز، سکه و طلا هستیم که این مسئله بر کاهش قیمت مسکن نیز اثر داشته است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی تمام بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن دچار رکود شده اند، در این وضعیت، حباب های مالی کوچک و تخلیه خواهد شد.
بر اساس آمارها معاملات مسکن در شرایط کنونی نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد کاهش یافته، که این مسئله موجب افزایش عرضه و کاهش تقاضا می شود
وی تصریح کرد: بر اساس آمارها معاملات مسکن در شرایط کنونی نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد کاهش یافته، که این مسئله موجب افزایش عرضه و کاهش تقاضا می شود.
بهادری ادامه داد: قطعا در زمانی که عرضه افزایش یافته و تقاضا کاهش یابد، قیمت ها به سمت واقعی شدن می روند، بازار مسکن نیز از این رویه مستثنی نیست و امروز قیمت املاک در مسیر نزولی قرار گرفته است.
عضو کمیسیون عمران مجلس، با اعلام اینکه به نظر می رسد که قیمت مسکن تا پایان سال جاری حدود ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت، گفت: افزایش صدور پروانه ساختمان و کاهش تقاضا برای خرید مسکن، دو مسئله ای است که در کاهش قیمت مسکن اثر مثبت خواهد گذاشت./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


× چهار = 20