نماينده مردم مهاباد در مجلس:

دولت موجب به خطر افتادن امنیت غذایی و کاهش تولید گندم نشود

دولت موجب به خطر افتادن امنیت غذایی و کاهش تولید گندم نشود

گروه خبر: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه دولت موجب به خطر افتادن امنیت غذایی و کاهش تولید گندم نشود عنوان کرد که در نظر گرفتن نرخ پایین برای خرید تضمینی گندم می تواند موجب قاچاق این محصول از کشور و حتی به خطر افتادن امنیت غذایی شود.
به گزارش آرازآذربایجان ، جلال محمودزاده گفت: به رغم اینکه بیش از دو ماه از آغاز سال زراعی جدید گذشته، هنوز قیمت خرید تضمینی گندم اعلام نشده که مشکلات و چالش های بسیاری را برای کشاورزان به وجود آورده است.
وی در ادامه افزود: اگر دولت نرخی را برای گندم در نظر بگیرد که پایین باشد و حتی هزینه های تمام شده را پوشش ندهد، احتمال رونق گرفتن قاچاق این محصول مهم و استراتژیک به خارج از کشور و فروش آن به قیمت های بالاتری در کشورهای همسایه بسیار زیاد است.
محمودزاده کاهش میزان تولید در سال زراعی آینده را از دیگر تبعات نرخ پایین خرید تضمینی گندم دانست و گفت: این کاهش تولید تبعات گوناگونی دارد که به خطر افتادن امنیت غذایی از جمله آنها است که باید دولت با اتخاذ تدابیر لازم مانع از این مساله شود. نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه به دلیل تغییرات نرخ ارز در ماه های اخیر، قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و از جمله گندم افزایش یافته است، عنوان کرد: تولید هر کیلو گندم یک هزار و ۵۰۰ تومان هزینه دارد و به این ترتیب باید با در نظر گرفتن سود، حداقل قیمت خرید تضمینی گندم یک هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


2 × = هشت