نماينده مردم اروميه در مجلس:

دولت موجبات دسترسی مردم به ارزاق و مایحتاج ضروری را فراهم کند

دولت موجبات دسترسی مردم به ارزاق و مایحتاج  ضروری را فراهم کند

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت موجبات دسترسی مردم به ارزاق عمومی و مایحتاج ضروری را فراهم کند . گفت: دولت باید برای رفع موانع تولید هزینه کند.
نادر قاضی پور در جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد افزود: باید به اقتصاد مقاومتی بیش از قبل توجه کرد و دولت برای رفع موانع تولید هزینه کند.
قاضی پور با اشاره به اینکه قشر متوسط و ضعیف مردم با فشار اقتصادی مواجه هستند تصریح کرد: دولت باید مایحتاج و ارزاق عمومی مردم را ارزان و با برنامه در دسترس مردم قرار دهند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به افزایش ۵۰ درصدی قیمت نان در ارومیه اشاره کرد و گفت: بی برنامه گی و عدم نظارت کافی دلیل اصلی افزایش قیمت ها به ویژه قیمت نان در روزهای اخیر است.
وی با تاکید به اینکه گرانی و وضعیت اقتصادی کشور موقتی است و رفع خواهد شد اظهار کرد: باید تلاش کنیم پایه اساسی نظام و قشر آسیب پذیر کشور بیش از این آسیب نبینند.
وی ادامه داد: باید با اتحاد و وحدت اجازه ندهیم رانت خواری و افراد فرصت طلب مشکلات موجود کشور را حاد تر کنند.
*۸۰۰ تن برنج در بازار آذربایجان غربی توزیع می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۷۵۰ تن روغن نباتی از در استان توزیع می شود.
اسمعیل کریم زاده در این جلسه افزود: بیش از۷۵۰ تن روغن نباتی سهم استان است که بعد از معرفی مباشر از روز دوشنبه در سراسر استان توزیع می شود.کریم زاده با اشاره به اینکه امسال سطح زیر کشت گوجه فرنگی در استان کمتر از سال گذشته بود تصریح کرد: در سال گذشته ?هزار هکتار کشت گوجه فرنگی داشتیم که امسال ۴هزار هکتار کشت شده ، که علاوه بر کاهش سطح زیر کشت این محصول، وجود صادرات گوجه فرنگی به کشورهای دیگر از دلایل اصلی قیمت بالای گوجه فرنگی در سال جاری است.
وی با تاکید به اینکه در روز های آینده ۸۰۰ تن برنج در بازار استان عرضه خواهد شد اظهار کرد: ۶۰۰ تن گندم خوراکی مازاد بر نیاز استان توسط مراکز خرید غله استان خریداری شده که معادل ۲ ونیم برابر مصرف مورد نیاز مردم استان است.
در ادامه زینال زاده مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: از ۳۹ میلیارد تومان اعتبار که برای طرح های تولیدی عشایر استان اختصاص یافته تنها یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان پرداخت شده که نشان از توجه کمتر به طرح های تولیدی در حوزه عشایر است.
زینال زاده خاطر نشان کرد: با وجود تسهیلات تولیدی و اشتغال عشایری و وجود طرح های تولیدی و اشتغال زا در استان برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات عشایری کم کاری می کنند.
*کمبود روغن نباتی در آذربایجان غربی نداریم
معاون امورهماهنگی اقتصادی وتوسعه منابع استانداری آذربایجان غربی گفت: حفظ اشتغال موجود از برنامه های اصلی دولت است.
همچنین رضا حسینی در این جلسه افزود: حفظ اشتغال موجود از برنامه های اصلی دولت است که همراهی همه نهاد ها را می طلبد از این رو در آذربایجان غربی به دلیل داشتن ظرفیت فراوان در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی می توان علاوه بر حفظ اشتغال موجود، اشتغال فراوان دیگری نیز ایجاد کرد.
حسینی بااشاره به اینکه هیچ کمبودی در خصوص روغن دراستان وجود ندارد خاطر نشان کرد: تا۲۴ساعت آینده ۷۰۰ تن روغن در استان توزیع خواهد شد، همچنین هیچ مشکلی در ذخیره سازی برنج، قندو شکر وآردو گندم دراستان وجود ندارد.
وی بااشاره به اینکه کشور به زودی از تنگنای اقتصادی بوجود آمده گذر خواهد کرد تصریح کرد: از مردم تقاضا می شود برای داشتن زندگی خوب از احتکار خانگی جلوگیری کرده و متناسب بامصرف روزانه خرید کنند تا مواد ضروری به تناسب به دست همه مردم برسد.
معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: کارگروه استانی برای تامین لاستیک کامیون های رانندگان استان تشکیل شده در صورت ابلاغ تا ده روز آینده لاستیک مورد نیاز استان از گمرک رجایی وارد استان خواهد شد.
حسینی ادامه داد: امنیت جاده ای برای رانندگان حمل ونقل و کامیون داران استان فراهم شده و به دستور قوه قضاییه با کسانی که مانع کار کامیون داران شوند به شدت برخورد خواهد شد.
*۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع موانع تولید استان اختصاص یافته است
رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع موانع تولید استان اختصاص یافت.
جعفرصادق اسکندری نیز در این جلسه شد افزود: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور ۹۵۰میلیارد تومان اعتبار با ۶۷۰ طرح واحد برای سال جاری به آذربایجان غربی اختصاص یافت.
اسکندری درخصوص آخرین وضعیت رفع موانع تولید استان تصریح کرد: در سال گذشته برای ۶۳۰ طرح واحد اعتبار ۵۴۰ میلیارد تومان هدف گذاری شد که از این تعداد ۱۸۸ طرح در انتظار بانک ها برای دریافت تسهیلات بانکی هستند.
وی به معضلات جدی در حوزه دریافت تسهیلات رفع موانع تولید در بخش صنعت ومعدن استان اشاره کرد و گفت: عدم پذیرش سند محل اجرای طرح و دفترچه قرار داد شرکت های صنعتی توسط بانک ها برای دریافت وام از مشکلات دارندگان طرح های تولیدی است که امید است امسال با برنامه ریزی حل شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات رونق تولید برای واحد هایی است که صرفا مشکل نقدینگی دارند.در ادامه نقی زاده مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی اظهار کرد: تاکنون ۱۹۲۸ نفر از استان در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که برای ۱۱۳۹ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری تسهیلات پرداخت شده است.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا، نقی زاده با اشاره به اینکه ۴۸۰ میلیارد تومان سهم استان در حوزه اشتغال پایدار روستایی و عشایری است تصریح کرد: از این مقدار ۲۸۰ میلیارد تومان ابلاغ شده و تاکنون از آغاز سال ۹۷ تاکنون ۱۷۱ میلیارد تومان به اشتغال پایدار واشتغال روستایی و عشایری استان پرداخت شده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


یک + 4 =