نماينده مردم اروميه در مجلس:

دولت معضل مدارس کانکسی و کمبودهای آموزشی آذربایجان غربی را حل کند

دولت معضل مدارس کانکسی و کمبودهای آموزشی  آذربایجان غربی را حل کند

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گفت: مدارس کانکسی آذربایجان غربی یک چالش بزرگ برای استان محسوب می شود.
به گزارش آرازآذربایجان ، نادر قاضی پور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان فاطمیه ارومیه برگزار شد افزود: توجه به نیازهای آموزش و پرورش یک امر ضروری است چرا که اصلی ترین زیر ساخت نظام، آموزش و پرورش است.
قاضی پور با تاکید بر اینکه در استان و ارومیه مدارس استیجاری و کانکسی یک مشکل و چالش جدی است تصریح کرد: دولت باید بیش از گذشته مشکلات آموزشی آذربایجان غربی راحل کند.
وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش آذربایجان غربی با مشکل کمبود نیروی انسانی ،کمبود تجهیزات آموزشی و کمبود فضای آموزشی روبرو است و نیاز به حضور خیرین در حل این مشکلات احساس می شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: دانش آموزان باتوجه به اینکه بهترین ساعات خود را درمدرسه می گذرانند باید ازاین امتیاز استفاده بهینه کرده وتحصیل را اولویت اصلی خود قرار دهند.
وی مسئولیت معلمان را در شرایط فعلی کشور حساس تر دانست و اظهار کرد: معلمان با تمام توان، علم خود را دراختیار دانش آموزان خود قرار داده و آنها را ضمن آشناکردن با مسایل روز کشور برای مسئولیت پذیری درجامعه آماده کنند.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت: آموزش و پرورش مهمترین رکن تمدن سازی در گام دوم انقلاب است.
نوید ادهم دراین مراسم افزود: آموزش و پرورش مهمترین رکن تمدن سازی در گام دوم انقلاب است بنابراین لازم است از تمامی ظرفیت ها درارتقاء تعلیم وتربیت کشور بکارگرفته شود.
نوید ادهم با تاکید بر اینکه باید فضای مدرسه توام با نشاط و امید باشد تصریح کرد: باید با برنامه ریزی ، نگاه مثبت اندیش و جدی اهداف را دردانش آموزان ومعلمان تقویت کنیم.
وی به مشکلات موجود برسر راه نظام تعلیم وتربیت کشور اشاره خاطر نشان کرد: علی رغم وجود مشکلات برسر راه نظام تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین با هدف تربیت دانش آموزان درهمه عرصه های اجتماعی،علمی، فرهنگی شروع شده است.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور کنکور را مانع بزرگ پیشرفت دانش آموزان اعلام و اظهار کرد: برای اجرایی شدن بهتر سند تحول بنیادین باید سد کنکور از پیش روی دانش آموزان برداشته شود.
وی ادامه داد: تا زمانیکه کنکور در کشور برگزار می شود سند تحول بنیادین عملیاتی نخواهد شد.
نوید ادهم با تاکید بر اینکه مهارت آموزی از اولویتهای آموزش و پرورش کشور است افزود: هر دانش آموز باید در کنار کسب علم ، یک مهارت فنی را نیز بیاموزد بنابراین در آینده نزدیک دستور مهارت آموزی به کل کشور ابلاغ خواهد شد.
استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: توسعه پایدار هر جامعه از رشد آموزش و پرورش آن جامعه نشات می گیرد.
محمد مهدی شهریاری افزود: آموزش و پرورش زیربنای اصلی توسعه کشور بوده و توسعه پایدار هر جامعه از رشد آموزش و پرورش آن جامعه نشات می گیرد.
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بعد از پیروزی با مشکلات بی شماری از جمله جنگ وتحریم روبرو بوده تصریح کرد: با وجود ۴۰سال تحریم و جنگ درحال حاضر ایران اسلامی جز ??کشور برتر علمی و مستقل ترین کشور دنیا است.
شهریاری خاطر نشان کرد: امروزه با وجود مشکلات وتحریم ها دانش آموزان کشور جز برترین های علمی دنیا هستند.
وی دانش آموزان راخط مقدم عرصه علمی کشور دانست و اظهار کرد: دانش آموزان نباید تحت تاثیر شایع پراکنی دشمن باشند و بیش از گذشته راه علمی را بپیمایند.
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر مشکلات موجود بر سر راه نظام آموزش و پرورش کشور یاد آورشد: اگر مشکلات آموزشی کشور حل شود زیربناهای اقتصادی،اجتماعی وسیاسی کشور درحد اعلا توسعه می یابند.وی ادامه داد: نسل جدید و معلمان آنها باید با پژوهش و مطالعه گسترده زیربنای توسعه کشور فراهم و آینده کشور را تضمین کنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


3 × هفت =