- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

دولت مدیریت بازار شب یلدا را به دست بگیرد

Posted By admin On آذر ۲۸, ۱۳۹۴ @ ۸:۲۶ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

گروه خبر:عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ،با انتقاد از افزایش چندین برابری قیمت آجیل و میوه شب یلدا و با اشاره به برخی اخبار مبنی بر واردات قاچاق خشکبار تاریخ گذشته، گفت: سلامت مردم فدای سوداگری سودجویانی شده که در غفلت مسئولان هر روز به ثروت اندوزی بیشتر می اندیشند.
روح‌الله بیگی ئیلانلو درگفت وگو با خانه ‌ملت،با انتقاد از افزایش چندین برابری قیمت آجیل، خشکبار و میوه شب یلدا،گفت:عدم مدیریت صحیح بازار و برنامه ریزی دقیق برای چنین مقاطعی از سال به افزایش قیمت ها منجر شده است.
نماینده مردم تکاب، میاندوآب و شاهین ‌دژ درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه دولت باید با در نظر گرفتن افزایش تقاضا در برخی از برهه های سال از جمله عید نوروز، شب یلدا و ماه رمضان به تنظیم بازار اقدام کند، افزود: در حال حاضر مدیریت بازار و قیمت های آن رها شده و سودجویان از آب گل آلود ماهیگیری می کنند.
این نماینده مردم با اشاره به واردات قاچاق آجیل و خشکبار به کشور،از شیوه مدیریت دستگاه_های اجرایی انتقاد کرد و گفت: با توجه به کافی بودن تولید خشکبار در کشور هر نوع وارداتی به کشور باید با محدودیت همراه شود.
وی با بیان اینکه تولید آجیل و خشکبار در کشور بیش از نیاز داخل است،تصریح کرد: مدیریت کارآمد و دقیق در این حوزه می تواند صادرات این محصول و ارزآوری را برای کشور به همراه داشته باشد.
بیگی ئیلانلو با تاکید براینکه قاچاق خشکبار به کشور نتیجه بی تدبیری مسئولان است،گفت: نابودی تولید ملی و بروز مشکلات بسیار برای کشاورز داخلی،نتیجه واردات خشکبار است.
وی با اشاره به برخی از اخبار منتشر مبنی بر قاچاق خشکبار تاریخ گذشته به کشور و عرضه آن در بازار، افزود: سلامت مردم فدای سوداگری سودجویانی شده که درغفلت مسئولان هر روز به ثروت اندوزی بیشتر می اندیشند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت بر مرزها برای جلوگیری از واردات آجیل و خشکبار تاریخ گذشته به کشور، تاکید کرد:مسئولان باید پاسخگوی چرایی حجم بالای کالای قاچاق به کشور باشند.
عضوهیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،‌یادآور شد: دولت با درنظر گرفتن زحمات کشاورزان داخلی باید برنامه منسجمی برای مقابله با قاچاق داشته باشد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%d9%85%d8%af%d9%8a%d8%b1%d9%8a%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%a8-%d9%8a%d9%84%d8%af%d8%a7-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%da%af%d9%8a%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.