دادستان دیوان محاسبات:

دولت قبل به جای احیای دریاچه ارومیه بیشتر به تبلیغ پرداخته بود

دولت قبل به جای احیای دریاچه ارومیه بیشتر به تبلیغ پرداخته بود

آراز آذربایجان ، دادستان دیوان محاسبات گفت: دولت قبل بیشتر به تبلیغ احیای دریاچه ارومیه پرداخته و تبلیغات در این خصوص بیشتر از کار انجام شده بود.
علی کامیار روز پنجشنبه در نشست خبری در ارومیه افزود: در خصوص اعتبارات هم، طبق بررسی‌های صورت گرفته آنچه هزینه شده، در برخی بخش‌ها یک چهارم میزان گفته‌ها و تبلیغات بود.
وی اضافه کرد: در این دولت هم جلسه گذاشتیم و دولت اهتمام ویژه را برای اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه دارد و در این خصوص منتظر اعتبار است که هزینه کند.
وی در خصوص ترک فعل های صورت گرفته در دولت قبل نیز اظهار کرد: پرونده های این موارد به صورت مجزا در بخش های مختلف تهیه شده که در یکی از این موارد، ۱۵ هزار میلیارد تومان حقوق معادن در کل کشور وصول نشده بود که مورد پیگیری قرار گرفت.
دادستان دیوان محاسبات در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به غیردولتی بودن و سهم کم دولت در کارخانه های تولیدی خودرو در کشور، امکان ورود این نهاد وجود ندارد، گفت: با توجه به انحصار این بخش، کیفیت لازم در خودروهای تولیدی وجود ندارد ولی امیدواریم با امکان ورود خودروهای خارجی، زمینه ارتقای کیفیت هم فراهم شود.
کامیار از تدوین سند راهبردی دیوان محاسبات در قالب ۷۶ پروژه خبر داد و افزود: رصد سندهای مالی دستگاه های اجرایی از طریق سامانه های موجود، متصل کردن اطلاعات دستگاه ها به هم برای ارائه خدمات بهتر به مردم، دریافت اطلاعات تخلفات اداری از سوی مردم با راه اندازی سامانه ۱۹۸ و شفاف سازی از جمله موارد تصریح شده در این سند است.
وی با بیان اینکه دیوان محاسبات به ارائه مشاوره در خصوص پیشگیری از بروز تخلف در ادارات توجه ویژه ای دارد، ادامه داد: یکی از ابتکارات ما در ابتدای دولت سیزدهم این بود که در جلسه ای با وزرا، تخلفات دوره های گذشته را گوشزد کردیم تا در دوره جدید، این تخلفات وجود نداشته باشند.
وی در بخش دیگری با اشاره به ظرفیت های آذربایجان غربی برای توسعه بیشتر، نبود هم افزایی بین بخش های مختلف استان را یکی از موانع به ثمر رسیدن این ظرفیت ها عنوان کرد و گفت: باید این هم افزایی در کنار برنامه ریزی و اطلاع رسانی مناسب و آگاهسازی جامعه در دستور کار همه بخش ها قرار گیرد تا این ظرفیت ها ظهور و بروز یابند.
دادستان دیوان محاسبات با بیان اینکه در موضوع سیب که از تولیدات مهم آذربایجان غربی است، مشکلات زیادی وجود دارد، اضافه کرد: این مشکلات با برنامه ریزی مناسب و مدیریت بهتر می تواند به راحتی حل شود ولی این مدیریت در زمان مناسب صورت نمی گیرد و سیب، به مشکلی برای استان تبدیل می شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲:۰۰ ب.ظ

دیدگاه


8 − پنج =