مديرکل نوسازي و تجهيز مدارس آذربايجان غربي:

دولت سهم خود را برای احداث مدارس مشارکتی استان نپرداخته است

دولت سهم خود را برای احداث مدارس مشارکتی  استان نپرداخته است

گروه خبر:مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: سهم دولت برای احداث مدارس مشارکتی پرداخت نشده است که باید سریعا نسبت به پرداخت سهم دولتی این مدارس اقدام شود.قهرمان رحمانی در گفت‌وگو با آرازآذربایجان اظهار داشت: ۲۳ مدرسه در قالب ۱۰۵ کلاس درس در آذربایجان غربی به صورت مشارکتی توسط خیرین و آموزش و پرورش در دست اجرا است.
وی با بیان اینکه در این مدارس خیرین سهم خود را پرداخت و عملیات اجرایی را نیز انجام داده‌اند، تصریح کرد: در این میان سهم دولت برای احداث این مدارس پرداخت نشده است که باید سریعا نسبت به پرداخت سهم دولتی این مدارس اقدام شود.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان_غربی با بیان اینکه لازم است برای به بهره‌برداری رسیدن این مدارس سهم دولت نیز پرداخت شود، بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش در آذربایجان غربی تاکید کرد.
این مسؤول با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای به اتمام رسیدن این تعداد کلاس درس، یادآور شد: لازم است ۱۵۷ میلیارد ریال از سهم دولت برای ساخت این مدارس به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تزریق شود.
رحمانی بر تکریم خیرین مدرسه‌ساز تاکید کرد و اذعان داشت: خیرین مدرسه گام موثری در رسیدن اهداف آموزش و پرورش در زمینه فضای آموزشی بر می‌دارند و لازم است به بهانه‌های مختلف از زحمات آن‌ها تقدیر شود.مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام بر حسب پیشرفت فیزیکی در اولویت اجرا قرار دارند، اظهار داشت: در ابتدا پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام خواهد رسید و سپس پروژه جدید آغاز خواهد شد.
این مسؤول بر مشارکت هر چه بیشتر خیرین در زمینه رفع کمبود فضای آموزشی در استان تاکید کرد و گفت: بیش از این نیازمند کمک خیرین مدرسه‌ساز برای افزایش سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی هستیم.مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی ۲۸۸۰ در این استان خبر داد.
فریدون سید مصطفوی از راه‌اندازی سامانه اطلاع رسانی ۲۸۸۰ در آذربایجان غربی خبر داد و اظهار داشت: این سامانه، اعلام تعطیلی مدارس را به صورت خودکار انجام خواهد داد.
وی با بیان اینکه این پیشنهاد در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی مطرح شده است تصریح کرد: این اقدام در راستای اطلاع‌رسانی سریع از تعطیلی مدارس، ارتباط موثر با خانواده دانش‌آموزان و تسهیل در امور اطلاع‌رسانی اخبار آموزش و پرورش آذربایجان غربی اجرایی خواهد شد.مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان_غربی با بیان اینکه این سامانه به صورت شبانه‌روزی فعال خواهد بود، اذعان داشت: در این خصوص دانش‌آموزان در زمان بارش برف و روزهای سرد سال از تعطیلی مدارس اطلاع لازم را کسب کنند.
این مسؤول با بیان اینکه در مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش آذربایجان غربی شبکه فیبرنوری ایجاد خواهد شد، اعلام کرد: این اقدام نیز در راستای الکترونیکی کردن و هوشمند سازی مدارس اجرایی می‌شود.
سید مصطفوی بر ارتقای سطح کیفی آموزش در مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: در تلاش برای ارتقای سطح کیفی آموزش‌ها در مدارس هستیم و برای این منظور از شیوه‌های نوین تدریس باید بیش از پیش استفاده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه لازم است معلمان نیز به شیوه‌های نوین تدریس مجهز شوند، ادامه داد: برای رسیدن به وضعت ایده‌آل در زمینه آموزشی نیازمند به‌روز بودن اطلاعات معلمان هستیم.
این مسؤول استفاده از لوازم کمک آموزشی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: استفاده از لوازم کمک آموزشی می‌تواند گام موثری در بهبود کیفیت تدریس داشته باشد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


8 + = پانزده