نماينده مردم اروميه در مجلس:

دولت دنبال راه فرار از پاسخگویی به مشکلات معیشتی است

دولت دنبال راه فرار از پاسخگویی به مشکلات معیشتی است

گروه خبر:عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت دنبال راه فرار از پاسخگویی در مورد مشکلات معیشتی است گفت: تشکیل معاونت بازرگانی ریاست جمهوری تنها برای فرار از پاسخگویی وزیر به نمایندگان و سخت کردن کار پیگیری تخلفات است و همین امر دلیل مخالفتم با چنین اقدامی است.
به گزارش آرازآذربایجان ؛ نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برنامه ریزی ها برای تشکیل معاونت بازرگانی ریاست جمهوری، اظهار داشت: تشکیل چنین معاونتی تنها با هدف دشوار ساختن سوال از مسئول مربوطه که در حال حاضر وزیر است انجام می شود.
وی، افزود: برای سوال در خصوص عملکرد معاونت رییس جمهور، باید ۷۵ نماینده نامه را امضا کنند تا از شخص رئیس جمهور سوال شود.
حال اینکه در صورت انجام تخلف از سوی وزیر به راحتی می توانیم وی را مورد مواخذه و سوال قرار دهیم.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در صورت تشکیل معاونت بازرگانی در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت موافق است گفت: تنها در این شرایط با چنین حرکتی موافق هستم و در صورتی که خواهان تشکیل آن در ذیل نهاد ریاست جمهوری باشند به شدت مخالف چنین اقدامی هستم.
وی، در خصوص فرد مدنظر برای نشستن بر جایگاه معاونت بازرگانی رئیس جمهور نیز بیان داشت: کلیت این معاونت زیر سوال است و در صورتی که فردی با سابقه نامناسب نیز برای تصدی آن در نظر گرفته شود قطعا شاهد مشکلات بزرگ تری در این حوزه خواهیم بود.
قاضی پور، در پایان خاطرنشان کرد: سوال در مورد وضعیت اقتصادی حق امروز نمایندگان است اما مسئولان دولتی با چنین کارهایی به دنبال سخت کردن این رویه هستند و همین امر دلیل مخالفت بنده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جدید نمایندگان مجلس برای تعطیلی ادارات در پنچشنبه‌ها به نفع اقتصاد کشور نیست.
نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در چند سال گذشته پنجشنبه‌ها وزارت خانه ها، مراکز قضایی و به تبعیت از آن برخی ادارات در تهران، تعطیل هستند، ولی تعطیلی سراسری کشور در پنچشبه‌ها با توجه به شرایط فعلی به هیچ وجه به نفع اقتصاد کشور نیست.
وی تصریح کرد: با توجه به بالا بودن تعداد تعطیلات مناسبتی در کشور اجرای این طرح به ضرر کشور بوده و بنده مخالف اجرای این طرح هستم.قاضی پور با اشاره به اینکه برخی ادارات و بانک‌ها به دلیل داشتن واحد ارزی، معاملات تجاری و ساعات کاری کشور‌های مختلف باید ۲۴ ساعته مشغول به کار باشند گفت: تصویب طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها یک مانع بزرگ برای پیشرفت کشور است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵ ب.ظ

دیدگاه


× نُه = 18