نماينده مردم سلماس در مجلس:

دولت در چهار سال آینده باید بتواند پاسخگوی عملکردش باشد

دولت در چهار سال آینده باید بتواند پاسخگوی  عملکردش باشد

گروه خبر:عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه روحانی به همراه حامیانش باید با پشتوانه رای قاطع مردم در جهت اجرای وعده‌ها و احقاق خواسته‌های مردم تلاش کنند، گفت: دولت در چهار سال آینده باید بتواند پاسخگوی عملکردش باشد. شهروز برزگر با تاکید بر اینکه پیروز واقعی میدان انتخابات، مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند گفت:‌ رای آقای روحانی رای یک فرد نیست بلکه رای به تیم او متشکل از شخصیت ها، اقتصاددانان و سیاسیون است که تمامی تلاش ها را برای مشارکت حداکثری مردم و تبیین برنامه های دولت روحانی در چهارسال آینده کرد.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر این اساس تیم آقای روحانی باید در طول چهار سال‌ آینده پاسخگوی نیازهای مردم باشند و تمامی تلاشش را برای حل مشکلات و انجام مطالبات به حق مردم به خصوص در اقتصاد و معیشت، رفع رکود سیاست خارجی، سیاست داخلی و برخورد با مخالفان انجام دهد. این تیم در آینده کار بسیار سنگین و دشواری پیش رو دارد و قطعا همین تیم در صف اول مطالبه کننده از رئیس‌جمهور برای اجرای وعده هایش است.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وظیفه دولت، دست‌اندرکاران بخش اجرایی و مجلس به عنوان قوه قانونگذار همکاری با یکدیگر برای رفع مشکلات مردم به خصوص در سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید است و باید کاری کرد تا مردم در چهار سال آینده تغییر شرایط را از نزدیک لمس کنند و بتوانیم در آن زمان حرفی برای گفتن داشته باشیم.برزگر خدمت صادقانه به مردم را وظیفه دولتمردان و تمامی خادمان نظام دانست و گفت: باید هر چه در توان داریم برای تحقق خواسته ها و مطالبات مردم در جهت پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار ببریم. بر این اساس تیم آقای روحانی باید در چهار سال آینده با پشتوانه رای قاطع مردم برای احقاق حق مردم و اجرای مطالباتش تلاش کند.
این نماینده مردم در مجلس، افزود: تا روز ۲۹ اردیبهشت همه برای خدمت و نه قدرت با یکدیگر رقابت می کردند. این خدمت بار و مسئولیت سنگینی را در شرایط فعلی ایران در منطقه و جهان ایجاد می‌کند کسی که زیر بار این مسئولیت سنگین و حساس رفته باید آن را به خوبی بداند و برای آن زحمت کشد.
نماینده سلماس تاکید کرد که همه مسئولان و جناح های مختلف سیاسی باید دست در دست هم دهند برای ایران یکپارچه و آباد و اعتلای آن تلاش کنند چون خدمت صادقانه و بی منت کمترین مزد برای مردمی است که همیشه در صحنه بودند.این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، همچنین گفت که مردم با حضور پرشکوه در انتخابات به سیاسیون و مسئولان این درس بزرگ را دادند که حتی در شرایط تورم و رکود پای نظام ایستاده و برای آن از خودگذشتگی می‌کنند. این همان معنای واقعی دموکراسی و مردم سالاری دینی است که مردم به دنیا نشان دادند پس باید برای چنین مردمی دست در دست هم داده و با اتحاد مشکلات را حل کنیم.
*حمایت از تولیدکننده داخلی گام نخست مقابله با قاچاق سیگار
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه سالانه ۱۵ میلیارد نخ سیگار در کشور تولید می شود، گفت: بیش از ۸۱ درصد سیگار موجود در کشور قاچاق است. نادر قاضی پور با انتقاد از افزایش قاچاق سیگار در سال های اخیر، گفت: از مجموع ۸۰ میلیارد نخ سیگار مورد نیاز داخل بیش از ۶۵ میلیارد آن به کشور قاچاق می شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه ۱۰ میلیارد نخ سیگار در کشور از سوی شرکت های داخلی تولید می شود، افزود: مشارکت خارجی ها در تولید سیگار تنها به تولید ۵ میلیارد نخ سیگار منتهی شده از این رو تولیدات داخل جوابگوی نیاز کشور نیست.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بر ضرورت افزایش توان تولید در داخل تصریح کرد: بی توجهی به افزایش سقف تولید سیگار در داخل کشور واردات آن از مبادی غیرقانونی و قاچاق آن را رقم می زند.
قاضی پور با بیان اینکه ارایه مجوز برای واردات سیگار برای کفاف نیاز داخل علاوه بر رفع نیازمندی کشور می تواند عایدی خوبی از حیث پرداخت حقوق گمرکی به همراه داشته باشد، گفت: دولت در بحث واردات ابتدا باید به حمایت از تولید داخل بپردازد و در صورت ادامه نیاز به بازارهای مطمئن رجوع کند.
وی با انتقاد از کیفیت پایین بسیاری از سیگارهای وارداتی موجود در بازار، افزود: غیر استاندارد بودن و داشتن نیکوتین بالا از مواردی است که سیگار قاچاق باید از بازار جمع شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به مبادی واردات سیگار قاچاق به کشور، گفت: کنترل مبادی واردات می تواند گام خوبی برای مقابله با تهدیدی که سیگار قاچاق بر سلامت مردم دارد باشد.
وی ترکیه و عراق را مهم ترین مبادی قاچاق سیگار به کشور خواند و تصریح کرد: کنترل این مبادی می تواند از ورود حجم وسیع قاچاق سیگار به کشور جلوگیری کند.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مقابله با آمار بالای سیگار قاچاق و حمایت از شرکت های تولیدکننده داخلی می_تواند اولین گام برای برخورد با تبعات بیشمار قاچاق باشد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۱۶ ق.ظ

دیدگاه


3 − = دو