- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

دولت در پروژه احیای دریاچه ارومیه شکست خورده است

Posted By admin On دی ۱۲, ۱۳۹۶ @ ۹:۲۸ ق.ظ In اخبار ویژه,دریاچه ارومیه | No Comments

گروه خبر: نماینده مردم تبریز با اظهار این که دولت در برنامه ۵ساله احیای دریاچه ارومیه شکست خورده هست اظهار کرد: دولت یارانه تعییر نوع کشت اراضی کشاورزی را به جای کشاورزان به کمپانی ها داده هست.
احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز ، در مورد وضع دریاچه ارومیه عنوان کرد: فقدان برنامه برای رهایی این دریاچه موجب وضع نامطلوب آن شده هست.بیگی با بیان این که پروژه احیای دریاچه ارومیه نه‌تنها کمکی به احیای آن نکرده هست لکن موجب کاهش سطح تراز آب دریاچه شده هست، عنوان کرد: دولت در پروژه احیای دریاچه ارومیه شکست خورده است.
وی با بیان دیگر علل شرایط نامطلوب دریاچه ارومیه بیان داشت: قرار بود با جابه جایی آب و دگرگونی نوع کشت زمین‌های کشاورزی، وضع دریاچه ارومیه بهبود یابد، اما برای انجام این مورد ها دولت لازم هست برنامه‌ای جایگزین برای فعالیت دامداری و کشاورزی مردم در نظر می‌گرفت که به سبب وجود عدم برنامه در این زمینه تمامی کارهای دولت شکست خورده هست.
*بستن چاه‌ها نیز کمکی به بهبود دریاچه ارومیه نکرده است
بیگی با بیان این که دولت برای دگرگونی نوع کشت زمین‌های کشاورزی به کشاورزان یارانه و تسهیلات پرداخت نکرده هست اهتمام کرد: دولت یارانه‌ای را که لازم هست به کشاورزان پرداخت می‌کرده، به شرکت‌ها اعطا کرده، بنابراین مردم لازم هست برای دگرگونی کشت زمین‌های خود مبلغی را هم بپردازند. وی با بیان این که در سال گذشته شاهد بارندگی بسیاری در دریاچه ارومیه بوده‌ایم، دنبال کرد: اما به سبب عدم پاک‌سازی بستر آبراه‌ها و دریاچه‌ها، آب باران به دریاچه ارومیه نرسید و خانه‌ها را ویران کرد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از فارس ، نماینده مردم تبریز اضافه کرد: دولت مجال ۵ ساله برای احیای دریاچه ارومیه داشت، اما به سبب عدم وجود طرح‌های کارشناسی و منسجم در تمام زمینه‌ها شکست خورده هست.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d9%be%d8%b1%d9%88%da%98%d9%87-%d8%a7%d8%ad%d9%8a%d8%a7%d9%8a-%d8%af%d8%b1%d9%8a%d8%a7%da%86%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%8a%d9%87-%d8%b4%da%a9%d8%b3%d8%aa/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.