مديرکل مديريت بحران استانداري آذربايجان‌شرقي:

دولت در پرداخت و تامین اعتبارات احیای دریاچه ارومیه ناتوان است

دولت در پرداخت و تامین اعتبارات احیای دریاچه ارومیه ناتوان است

گروه خبر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به ناتوانی دولت در پرداخت و تامین اعتبارات احیای دریاچه ارومیه گفت: با وجود اینکه اعتبارات احیای دریاچه ارومیه جزو اولویت_های دولت است، اما تمامی اعتبارات اختصاص یافته، محقق نشده است .
به گزارش آرازآذربایجان، خلیل ساعی در نشست انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب با اشاره به ناتوانی دولت در پرداخت و تامین اعتبارات احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: با وجود اینکه اعتبارات احیای دریاچه ارومیه جزو اولویت های دولت است، اما تمامی اعتبارات اختصاص یافته، محقق نشده است .
وی افزود:۹۰ درصد از آب مصرفی منطقه صرف کشاورزی می شود و عزم جدی برای به حداقل رساندن میزان کشاورزی در منطقه داریم و ۱۰ درصد مابقی آب تولیدی به مصارف صنعتی و شرب مردم می رسد.
مدیرکل بحران استان آذربایجان شرقی وجود سدهای مختلف را یکی از عوامل تاثیر گذار در خشک شدن دریاچه عنوان کرد و افزود: با رها سازی آب سدها کمترین میزان آب به دریاچه منتقل می_شود، زیرا مسیر و کانال‌های هدایت آب از سد ها به دریاچه نیازمند لایروبی هستند تا بارش‌ها و سیلاب های به وجود آمده بیشترین آورده به دریاچه را داشته باشند.
در ادامه این نشست دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بناب گفت: این دانشگاه به عنوان نزدیک ترین دانشگاه به دریاچه ارومیه از این پتانسیل برخوردار است که کارهای تحقیقاتی و پژوهشی مؤثری را در زمینه احیای دریاچه ارومیه به عمل برساند. محمد پناه افزود: انجمن اسلامی خواهان برقراری ارتباط مستمر با ستاد احیای دریاچه اورمیه بوده و در زمینه های علمی تحقیقاتی فرهنگی و معیشتی می تواند مشاور خوبی برای ستاد باشد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


سه × = 3