نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

دولت در پایان سال به معیشت نیازمندان توجه جدی داشته باشد

دولت در پایان سال به معیشت نیازمندان توجه جدی داشته باشد

گروه خبر: نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس گفت: معیشت نیازمندان به ویژه خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد نیاز به توجه جدی دولت دارد بنابراین در این پایان سال دولت باید توجه ویژه ای به بودجه این دو نهاد داشته باشد.
به گزارش آرازآذربایجان، همایون هاشمی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به مشکلات موجود در حوزه انتخابیه اش، گفت: در شهر کوچک تکاب بیش از ۵۰ معدن فعالیت دارند و مردم زیر بار لطمات زیست محیطی معادن خرد می شوند اما به وضعیت آن ها توجهی نمی شود.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای چندمین بار از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست می کنیم گروهی را برای بررسی شرایط معادن مخصوصا معدن طلای زرشوران اعزام کنند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خطاب به دولت تاکید کرد: معیشت نیازمندان به ویژه خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیاز به توجه جدی دولت دارد بنابراین در این پایان سال دولت باید توجه ویژه ای به بودجه این دو نهاد داشته باشد.
این در حالی است فرماندار میاندوآب گفت: صدور مجوز برای راه اندازی واحدهای تولیدی باید متناسب با نیاز بازار کالا و تقاضای موجود مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.
مهدی قهرمانی در نشست بررسی مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی شهرک صنعتی میاندوآب اظهار داشت: با بی توجهی به این امر، واحدهای مشابه در صنعت افزایش یافته و به تبع آن تولید مشابه این واحدها در بازار اشباع شده و در نتیجه با نبود تقاضا این واحدها رفته رفته با مشکل مواجه می شوند.
وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید هنگام صدور مجوز، صاحب سرمایه را از نظر اشباع ظرفیت در خصوص تقاضای وی آگاه سازند، افزود: در گذشته به این نکته توجه نشده و با وجود سرمایه گذاری ها، اکنون بیشتر این واحدها به تعطیلی کشیده شده است.
وی به برخی مشکلات شهرک صنعتی این شهرستان از جمله مساله فاضلاب آن اشاره کرد و ادامه داد: هیچ توجیهی ندارد که مشکل فاضلاب این شهرک پس از سال ها حل نشود در حالی که از چند سال قبل بیشتر اقدامات مربوط به ان انجام و وعده اتمام آن نیز داده شده بود ولی در عمل مشاهده می شود که اقدامی در این زمینه انجام نشده است.
فرماندار میاندوآب در خصوص مشکل بیمه و مالیات واحدهای تولیدی این شهرستان نیز گفت: این موضوع هم تخصصی است و باید مسوولان تامین اجتماعی و اداره امور مالیاتی با برگزاری جلسه ای مشترک در این باره به راهکاری مناسب دست پیدا کنند.
قهرمانی اظهار داشت: با توجه به سرمایه گذاری های زیادی که در واحدهای تولیدی انجام می شود، راکد شدن واحدهای صنعتی قابل قبول نیست و باید در این رابطه آسیب شناسی لازم توسط کارشناسان صورت گیرد.وی با بیان اینکه بازدید از واحدهای تولیدی برای بررسی مشکلات آنها بر اساس هماهنگی مدیران این واحدها در شهرک صنعتی این شهرستان انجام می گیرد، افزود: تا حد توان مشکلات را پیگیری و اقدامات لازم را برای حل مشکلات آنها و فعال شدن واحدهای راکد انجام خواهیم داد.
وی اضافه کرد: هم اکنون ۴۱ واحد تولیدی در این شهرک صنعتی غیرفعال است که این امر بازده نداشتن میلیاردها تومان سرمایه گذاری را نشان می دهد.
مدیر شهرک صنعتی میاندوآب نیز در این نشست گفت: این شهرک از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به آذربایجان غربی به همراه شهرک صنعتی ۱۰ شهر استان تاسیس شده و تاکنون ۱۶۰ قرارداد سرمایه گذاری در آن منعقد شده است.
سعید مهاجر با بیان اینکه ۶۹ واحد تولیدی در این شهرک صنعتی هم اکنون فعال و ۲۶ واحد در حال ساخت است، افزود: در زمان حاضر ۴۱ واحد پس از بهره برداری غیر فعال شده است که امسال از این تعداد ۹ واحد از طریق فروش اجاره، انتقال به غیر یا توسط مالک واحد به چرخه فعالیت برگشته است.
وی اظهار داشت: علاوه بر ۴۱ واحد غیرفعال ۱۳ واحد دیگر شامل کارخانه های تولید آسفالت و تولید جعبه برای محصولات کشاورزی که فعالیت فصلی دارند تعطیل بوده و ۶ واحد نیز در مرحله ساخت و ساز غیر فعال شده است.وی احداث ساختمان اداری شهرک با مشارکت واحد های تولیدی، اجرای عملیات زیرسازی از جمله جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت معابر، تامین آب پایدار، شبکه روشنایی به ظرفیت ۱۳ مگاوات، راه اندازی شبکه داخلی مخابرات، جمع آوری فاضلاب شهرک، ایجاد و توسعه فضای سبز، ایجاد مجتمع کارگاهی، احداث ساختمان آتش نشانی را از جمله اقدامات انجام گرفته از بدو تاسیس شهرک تاکنون عنوان کرد‌.
در این نشست مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی شهید باکری میاندوآب به بیان مشکلات واحد های خود در زمینه بیمه مالیات و احداث شبکه فاضلاب، ایمن سازی راه شهرک منشعب از محور میاندوآب – شاهین دژ تعبیه آمبولانس ۱۱۵ و تامین مواد اولیه برای واحدهای قند ریزی پرداختند.
شهرک صنعتی میاندوآب که در سال ۱۳۷۲ احداث شده است دارای ۱۲۱ هکتار مساحت بوده و در مسیر جاده میاندوآب به شاهین دژ واقع شده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲:۲۳ ب.ظ

دیدگاه


شش − = 2