نماينده مردم ماکو در مجلس:

دولت در مورد سوءاستفاده از ارز تخصیصی به افکار عمومی پاسخ دهد

دولت در مورد سوءاستفاده از ارز تخصیصی به افکار عمومی پاسخ دهد

گروه خبر: نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: بانک مرکزی باید پرونده افرادی که ارز ناشی از صادرات را وارد کشور نکرده اند، به مقام قضایی ارائه دهد تا طی فرآیندی که در قانون محاکم قضایی حاکم است این افراد تحت تعقیب قانون قرار گیرند.
به گزارش آرازآذربایجان ، عین الله شریف پور نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به تهدید بانک مرکزی برای افشای نام صادرکنندگانی که ارز صادراتی را وارد کشور نکرده اند، گفت: بانک مرکزی مجاز است اسامی افرادی که برای واردات میزان مشخصی ارز به کشور و سامانه نیما از محل صادرات متعهد شده اند، منتشر کند.
نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک مرکزی باید پرونده افرادی که ارز ناشی از صادرات را وارد کشور نکرده اند، به مقام قضایی ارائه دهد، افزود: طی فرآیندی که در قانون محاکم قضایی حاکم است این افراد باید تحت تعقیب قانون قرار گیرند و این ارز به چرخه سیستم مالی کشور باز گردد.
وی ادامه داد: افکار عمومی از مسئولان مطالبه می کنند که اسامی افرادی که از ارز تخصیص یافته برای واردات مواد اولیه و کالاها سوءاستفاده کرده و همچنین افرادی که ارز ناشی از صادرات را به کشور وارد نکرده اند را منتشر و با آنها برخورد کنند.
شریف پور با بیان اینکه مشخص نیست چه میزان ارز صادراتی به کشور بازنگشته است، تاکید کرد: مجلس در جریان میزان ارزی که به قیمت دولتی در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته تا کالای خود را صادر کنند نیست، در حالی که این افراد موظف بودند که با توجه به دریافت ارز دولتی میزان مشخصی از آن را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند.
وی افزود: جزو مطالبات به حق مردم است که اسامی متخلفانی که ارز صادراتی را وارد کشور نکرده اند و یا افرادی که ارز دولتی دریافت کرده و کالا را به کشور نیاورده اند، منتشر شود، چراکه اعلام اسامی این افراد حداقل می تواند تا حدودی مردم را اقناع کند، البته در هر صورت این موضوع باید از طریق مراجع قضایی نیز پیگیری شود.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زمانی که ارز صادرکنندگان به سامانه نیما تزریق نمی شود این سامانه ضعیف می شود، افزود: عدم ارائه ارز صادراتی به سامانه نیما پشتوانه ارزی کشور را تضعیف می کند و سبب ایجاد مشکلاتی در سیستم اقتصادی کشور می شود که در حال حاضر باید راهکارهای مناسب برای بازگشت ارز صادرکنندگان به کشور اجرایی شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


شش − = 4