نماينده مردم نقده در مجلس شوراي اسلامي:

دولت در تسهیل ازدواج جوانان کارنامه مطلوبی ندارد

دولت در تسهیل ازدواج جوانان کارنامه مطلوبی ندارد

گروه خبر:نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس گفت: دولت در ماجرای سیاست‌های افزایش جمعیت، نتوانست نمره قبولی بگیرد و در واقع دولت فعلی حتی در اقتصاد مقاومتی و تکیه به توان داخلی نیز نتوانسته سربلند باشد.
علی زنجانی حسنلویی نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: وضعیت معیشتی خانواده امروز مطلوب واقع نیست و این به تبع تحت تاثیر عواملی مانند تحریم و محاصره اقتصادی قرار گرفته است.
وی به بررسی علل کم رنگ بودن میزان تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری پرداخت و ادامه داد: در گذشته خانواده های ایرانی تمایل بیشتری به فرزندآوری داشتند و از همین رو بود که اغلب خانواده ها پر جمعیت بودند اما امروز دیگر خانواده ها به سمت راحت طلبی سوق پیدا کرده اند و بعضا تمایلی برای داشتن فرزند بیشتر از خود نشان نمی دهند، به نظر این عامل تنوع طلبی خود نیز از عوامل کاهش نرخ موالید و در نتیجه کاهش جمعیت کشور است.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس به نقش عامل جمعیت در نیروی تأمین نیروی انسانی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: شاید بتوان درباره جمعیت از کشورهای اروپایی عبرت گرفت چرا که پس از کاهش نرخ جمعیت در این کشورها، مجبور شدند تا از مهاجرین برای تأمین نیروی انسانی و کار بهره مند شوند.
وی همچنین ادعا کرد که اگر نتوانیم برای افزایش جمعیت کاری کنیم در آینده نزدیک حتی برای تأمین سرباز پادگانها نیز با مشکل جدی روبه خواهیم شد.
زنجانی حسنلویی ایجاد مشوق برای ازدواج جوانان و افزایش نرخ زالد و ولد را عاملی مهم دانست و عنوان کرد: جوانی که نه شغل دارد و نه امکانات کافی چگونه می تواند ازدواج کند، امروز می بینیم که در خانواده ای چهار نفره ۳ عضو آن بیکار هستند و پدر بازنسشته هزینه زندگی آنها را پرداخت می کند. ما مسئولین باید برنامه ریزی درستی را در این حوزه اجرایی کنیم تا مشکلات مردم حل شود.
نماینده مردم نقده، اشنویه و محمدیار در مجلس هشتم ابراز کرد: معیشت و اشتغال دو دغدغه اساسی مجلس فعلی است و با همکاران مجلس هم پیمان شدیم تا برای آنها تلاش جدی کنیم.
وی با تأکید بر اینکه تکیه بر توان داخلی می‌تواند راهگشای حل مشکلات کشور باشد، گفت: دولت در ماجرای سیاستهای افزایش جمعیت کارنامه قبولی نتوانسته بگیرد، این دولت حتی در اقتصاد مقاومتی و تکیه به توان داخلی نیز نتوانسته سربلند باشد و از این رو اگربر اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید داشتند اهتمام می ورزیدند به طور قطع امروز خانواده ها و جوانان ما این مشکلات امروزی را نداشتند.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس تأکید کرد: دولت در باب اشتغال زایی آمارهای غلط می دهد، اگر پدری در یک خانواده کشاورزی می کند و فرزندان آن در هفته یک روز را به پدر می کنند، دولت اسامی این فرزندان را در نام شاغلین به حساب می آورد.
زنجانی ادامه داد: وقتی که جوان بیکار است و پدر سرمایه ای برای هزینه کردن آن جوان ندارد چگونه می شود آن جوان را به ازدواج دعوت کرد، باید زمینه های زندگی آسان و تسهیل ازدواج را فراهم کرد و آن وقت بگوییم جوانان باید ازدواج کنند.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس ابراز کرد: بهتر است دولت مشوق های ازدواج و مشکلات جوانان را ایجاد کند، اگر ریخت و پاش ها را دولت ها کنار بگذرند هم می توان به ازدواج جوانان کمک کرد و هم می توان به معیشت خانواده ها کمک کرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


چهار × = 28