معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی:

دولت تدبیر و امید همچنان علیرغم محدودیت‌های فراوان، توانمند است

دولت تدبیر و امید همچنان علیرغم محدودیت‌های فراوان، توانمند است

آراز آذربایجان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت تدبیر و امید با مذاکره با کشورهای ۱+۵ و به ثمر رساندن توافق برجام چهره زشت آمریکا و رفتارهای ناجوانمردانه سران استکبار جهانی را در جامعه بین‌المللی آشکار ساخت.
علی مصطفوی در نشست فعالان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تکاب با بیان اینکه باید قدردان دولت برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای باشیم افزود: اگر میلیاردها دلار هزینه می‌کردیم، نمی‌توانستیم چهره زشت و واقعی آمریکا را به دنیا نشان بدهیم.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در مذاکرات هسته‌ای و به لطف برجام، بدعهدی و رفتارهای غلط سیاسی سران این کشور را به نمایش گذاشت، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون با اقتدار در عرصه‌های بین المللی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
وی با اشاره به اینکه وقتی ترامپ مذاکرات برجام را بهم زد عده ای در داخل کشور شادمانی می‌کردند، افزود: هنگام حصول توافق برجام، عده‌ای می گفتند این توافق حاصلی برای کشور ندارد و باید از آن خارج شویم اما زمانی که آمریکا از این توافق خارج شد همین عده می‌گفتند چرا مفاد برجام اجرا نشد.
مصطفوی ادامه داد: دولت در عرصه‌های داخلی و خارجی دستاوردهای بزرگی داشته اما مخالفان دولت همواره در تلاش هستند تا یاس و ناامیدی را بر پیکره جامعه تزریق کنند.
مصطفوی با اشاره به افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در دولت اول روحانی بیان کرد: دولت تدبیر و امید همچنان علیرغم محدودیت‌های فراوان، توانمند است و نخبگان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید امیدواری را در جامعه گسترش دهند.
وی گفت: وزارت کشور دولت تدبیر و امید در جریان اعتراضات سال ۱۳۹۶ در یکصد شهر ناآرامی‌ها را مدیریت کرد و اجازه نداد دشمنان از این اعتراض‌ها سوء استفاده کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در این استان گفت: ۶۰۰ سازمان مردم نهاد ( سمن) و ۵۰ حزب مجوزدار در استان وجود دارد که ۳۵ حزب در حال حاضر فعال است و دولت تدبیر و امید برای تقویت احزاب و سمن‌ها در این استان برنامه‌خوبی دارد.
وی اضافه کرد: مجلس مشورتی زنان در ۱۷ شهرستان آذربایجان‌غربی تشکیل شده و به زودی پارلمان زنان نیز در راه اندازی خواهد شد.
مصطفوی با اشاره به عزم جدی دولت برای استفاده از توانمندی‌های بانوان در عرصه‌های مدیریت سیاسی در استان گفت: در این دولت ۲ بخشدار و ۲ معاون فرماندار زن در شهرهای استان منصوب شدند.
وی با اشاره به مشکلات تکاب نیز بیان کرد: در چهل سال گذشته اقدامات موثری برای توسعه در این شهرستان انجام شده اما کافی نیست و باید تلاش‌های بیشتری برای محرومیت‌زدایی صورت بگیرد.
مصطفوی با بیان اینکه در سال‌های گذشته شرایط تکاب به گونه‌ای بود که این شهر تنها پنج ساعت در شبانه‌روز آب داشت اما با احداث ۲ آب‌بند و یک سد این مشکل رفع شد ادامه داد: واگذاری سهام معادن طلای تکاب به اهالی این شهرستان را در فضایی متعادل و منطقی پیگیری خواهیم کرد و معتقد هستیم امکانات و ظرفیت‌های معادن تکاب باید برای توسعه منطقه استفاده شود.
وی گفت: مردم تکاب با نجابت و صبوری کم‌نظیر خود مشکلات را تحمل کرده‌اند و از اینکه فعالان سیاسی و اجتماعی این شهرستان نسبت به کمبودها و حل مشکلات حساسیت و دغدغه دارند بسیار خرسند هستیم.
محمود زمانی فرماندار تکاب نیز در این نشست گفت: مصمم به حفظ و اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید، تحقق مطالبات مردم و توسعه منطقه هستیم.
زمانی افزود: از آرا و نظرات نخبگان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و تمام گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل برای توسعه تکاب استفاده خواهیم کرد و در این راستا هیات‌های اندیشه‌ورز نیز تشکیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه به بخش کشاورزی به عنوان زیربنای توسعه توجه جدی داریم افزود: از عواید فعالیت‌های معدنی باید نتایجی به جامعه و توسعه تکاب برگردد.
فرماندار تکاب با بیان اینکه پیروزی مردم در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مرهون خون شهدا و مدیون اتحاد اقوام و مذاهب و اقلیت‌های قومی است، ادامه داد: دولت تدبیر و امید در برنامه‌ها و خط مشی‌های خود توجه ویژه‌ای به وحدت اقوام و نگاه برابر به قومیت‌ها دارد و ما نیز در این مسیر حرکت خواهیم کرد.
زمانی اظهارکرد: انتقال مطالبات شهروندان به دولت یکی از مهمترین کارویژه‌های احزاب به شمار می‌رود و امیدواریم فعالان سیاسی، فرهنگی واجتماعی و حزبی این شهرستان در این زمینه جدی‌تر و فعال‌تر عمل کنند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۳:۵۱ ب.ظ

دیدگاه


1 + = هفت