- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

دولت تدبیر دریاچه ارومیه را از مسئله امنیتی به اجتماعی تغییرداد

Posted By admin On اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۶ @ ۱:۰۵ ب.ظ In اخبار ویژه,دریاچه ارومیه | No Comments

گروه خبر: به گزارش آرازآذربایجان، استاندارآذربایجان غربی در نخستین شورای اداری، اظهار داشت: ما به عنوان نظام نوپا در جهان به نام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل حضور پیدا کردیم یکی از اصلی ترین اهداف دشمن جدای مردم از نظام است.
وی ادامه داد: مسئولان کشور در مناسبت های مختلف این موضوع را هشدار می دهند رهبر انقلاب اسلامی بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کردند.
استاندار آذربایجان غربی گفت: دشمن همیشه با طرح موضوعات حقوق بشری در برنامه های خود منظور می کند کسانی که در این کشور انقلابی با مدیریت انقلاب اسلامی زندگی می کنند باید به یاد داشته باشند.
این مسئول افزود: در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۹۲ میزان مشارکت مردم استان ۶۷٫۲ درصد بود که با توجه به افزایش جمعیت استان نسبت به ۴ سال گذشته به تعداد بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است که از این تعداد ۲ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۷۱۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
سعادت با اشاره بر سیل اخیر استان گفت: در این سیل ۲۱۰۰ خانه خسارت دیدند که از این تعداد ۱۱۰۰ خانه قابل تعمیر است و ۱۰۰۰ خانه تخریب و ز نو ساخته می‌شوند که بازسازی خانه‌ها شروع شده است و همه دستگاه‌ها به بنیاد مسکن کمک کنند تا هر چه زودتر کار ساخت و تعمیر خانه‌ها تمام شود.
وی افزود: تا به حال جسد پسر ۱۲ ساله‌ای که در سیل اشنویه فوت شد پیدا نشده است و ۲ میلیون تومان هزینه کمک معیشتی برای سیل زدگان پرداخت شده و سازمان بنیاد مسکن نیز ۶۰۰ هزار تن سیمان برای باز سازی خانه‌ها تحویل مناطق سیل زده می‌دهد.
سعادت با اشاره بر قدرت تخریب سیل اخیر گفت: برف موجود در کوه‌ها معمولاً دیر آب می‌شوند اما از سال ۷۴ به بعد به خاطر گرما زودتر می‌شوند که در خشک شدن دریاچه ارومیه نیز به تأثیر نیست و با توجه به اینکه باران زیادی بارید و برف‌ها آب شدند، به قدرت سیل افزوده شد که خسارات زیادی بر جای گذاشت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری اظهار داشت: با اراده و همت دولت یازدهم هم اکنون غرب و شمال غرب کشور به کارگاه بزرگ مدیریت منابع آب تبدیل شده است.
این مسئول با اشاره به اعتبار ???۵۰۰ میلیارد تومانی این طرح گفت: اقدامات دولت یازدهم در حوزه آب به ویژه در غرب و شمالدغرب بسیار بزرگ بوده و این مناطق به کارگاه بزرگ مدیریت منابع آب تبدیل شده است.
عزتی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید تسویه مطالبات پیمانکاران بوده و در این خصوص مبلغ ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شده است.
*دولت روحانی بحران دریاچه ارومیه رابه یک مسئله اجتماعی تبدیل کرد
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: دولت تدبیر و امید بر خلاف دولت های گذشته توجه ویژه ای به مساله محیط زیست دارد و این فرصتی مطلوب برای مسئولان استانی است که از حمایت های دولتی برای احیای محیط زیست منطقه خود استفاده کنند.
وی گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید تثبیت دریاچه ارومیه بوده است، با وجود اینکه برخی از بی مبالاتی دولت قبل سبب شده بود که مسئله دریاچه ارومیه به امنیتی تبدیل شود موضوع دریاچه ارومیه در دولت تدبیر و امید از یک مسئله امنیتی به یک موضوع اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است.
* آذربایجان¬غربی رتبه اول کاهش نرخ بی¬سوادی در کشور را کسب کرد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از کاهش نرخ بی سوادی و کسب رتبه نخست در کشور خبر داد. فریدون سید مصطفوی در جلسه شورای اداری استان که در سالن شهید عطایی استانداری برگزار شد با بیان اینکه آموزش و پرورش استان عملکرد خوبی در حوزه مقابله با بی سوادی داشته است اظهار کرد: در سال ۹۲ آموزش و پرورش استان با نرخ ۱۸۳ هزارو ۳۹۸ نفر بی سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در سطح استان مواجه بود ولی با شناسایی این افراد و فراهم کردن فضای آموزشی مناسب این رقم به ۱۲۷ هزارو ۲۳۵ نفر کاهش یافته و آذربایجان غربی به رتبه نخست کشور نایل شد.
وی در خصوص ارتقا نرخ پوشش تحصیلی تصریح کرد: بر اساس گزارشات به دست آمده، آذربایجان غربی در سال ۹۲ به میزان ۳۰/۹۹ درصد، پوشش تحصیلی در مدارس را شاهد بوده است ولی با تلاش سازمان آموزش و پرورش در سال ۹۵ با ۵۱/۹۹درصد و در سال ۹۶ با ۵۳/۹۹ درصد این رقم افزایش یافته و شاهد ارتقای نرخ پوشش تحصیلی در استان بوده ایم.
سید مصطفوی، نماز، قرآن و راهیان نور را از اقدامات مهم حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش دانسته و خاطر نشان کرد: طی ۴ سال اخیر این سازمان با همکاری سپاه شهدا توانست ۹۴ هزار و ۸۴۰ نفر از دانش آموزان را به سفرهای راهیان نور اعزام کند، همچنین این استان میزبان ۱۰۵ هزار نفر از دانش آموزان از استان های آذربایجان شرقی و اردبیل در مناطق نیز بوده است.
وی با بیان اینکه طی سه سال اخیر در حوزه ساخت و ساز مدارس ۱۸۶ پروژه با ۷۶۲کلاس درس با همکاری دولت و خیرین مدرسه ساز به بهره برداری رسیده است خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان در این خصوص پیشرفت خوبی نسبت به سال های گذشته داشته است اما برای رسیدن به وضع مطلوب در تراکم کلاس های درسی نیازمند ۵۰۰۲ کلاس است. مدیر کل آموزش و پرورش استان اذغان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم آموزش و پرورش برگزاری المپیاد های ورزشی در مدارس استان بوده است که در راستای انجام این عمل در سال ۹۳ به میزان ۶۵ درصد در مدارس این المپیاد برگزار و بر اساس استعداد یابی های انجام شده دانش آموزان را در ۷ رشته و آکادمی ورزشی از معلمان متخصص بهره مند ساخته است.
سید مصطفوی گفت: در راستای توسعه دولت الکترونیک و ارتباطات و به منظور سرعت بخشی در خدمات رسانی به مردم و فرهنگیان با همکاری مخابرات استان به ساخت فیبر نوری پرداختیم که طی این عمل ۱۲ منطقه به طور کامل از فیبرنوری برخوردار شده و ۱۲ منطقه در حال اجرا است.
وی نحوه ارتباط با اداره کل آموزش و پرورش را یکی از دغدغه های اصلی مردم عنوان کرد و گفت: در راستای تحقق این هدف سامانه ۳۱۳۲ راه اندازی شده که شهروندان میتوانند از طریق این سامانه از وضعیت جوی، تعطیلی مدارس و سایر مسایل این سازمان مطلع شوند.
سید مصطفوی در ادامه به یکی از اقدامات این سازمان پیرو تحقق سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: موزه مدرسیه ۲۲ بهمن را با هدف ثبت پیشینه آموزش و پرورش انتخاب و به ثبت ملی رساندیم.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%d8%aa%d8%af%d8%a8%d9%8a%d8%b1-%d8%af%d8%b1%d9%8a%d8%a7%da%86%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%8a%d9%87-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%b3%d8%a6%d9%84%d9%87-%d8%a7%d9%85/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.