دولت به ضرورت توسعه صنایع تبدیلی در استان های مرزی توجه کند

دولت به ضرورت توسعه صنایع تبدیلی در استان های مرزی توجه کند

گروه خبر: نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان¬های مرزی توجه کند.
به گزارش آرازآذربایجان ، رسول خضری در آئین افتتاح کشتارگاه صنعتی مرغ که در پیرانشهر برگزارشد، با اشاره به اینکه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی یک نیاز برای شهرستان های مرزی است، تصریح کرد: اگر اشتغال پایدار در شهرستان مرزی ایجاد و صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان رونق یابد دیگر شاهد کوله بری در مرزها نخواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه مشارکت روستاییان در ایجاد اشتغال پایدار پیرانشهر ۱۰ درصد است خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل_های کشاورزی پیرانشهر می طلبد در حوزه مهاجرت معکوس در شهرستان نگاه ویژه ای انجام شود.
نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل_هایی که در مرزهای رسمی سردشت و پیرانشهر وجود دارد باید با جذب سرمایه گذاران به توسعه مرزها کمک کرد.
خضری ادامه داد: حمایت های دولت از بخش خصوصی یک مشوق خوب برای جذب سرمایه آن ها و توسعه عمران و آبادانی شهرهای کم برخوردار است.
همچنین فرماندار پیرانشهر گفت: سد کانی سیو سال آینده افتتاح می شود. سید علی ترابی ‌در این مراسم افتتاح کشتار گاه صنعتی مرغ ، افزود: سد کانی سیب با ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی سال آینده افتتاح می شود.
ترابی با اشاره به اینکه ۳۵درصد جمعیت پیرانشهر را روستاییان تشکیل می دهند، تصریح کرد: باتوجه به اینکه تسهیلات خوبی برای توسعه پایدار روستایی درنظر گرفته شده است در سالجاری مهاجرت معکوس شروع شده و شاهد حضور مردم در روستاها هستیم.فرماندار پیرانشهر با تاکید بر اینکه این شهرستان قطب تولید کشاورزی است،خاطر نشان کرد: سالانه ۷۰۰ هزار تن تولید چغندر قند، ۱۲۵۰ تن عسل و ?۱۴۶۰???تن ماهی سردآبی از محصولات تولیدی کشاورزی و آبی این شهرستان است.
فرماندار پیرانشهر با اشاره به اینکه مرز تمرچین یک ظرفیت برای شهرستان پیرانشهر است، یادآور شد: باید به خوبی از این مرز در جهت صادرات و رونق اقتصادی مردم این شهرستان استفاده کرد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


نُه − 6 =