معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

دولت به صادرکنندگان آذربایجان غربی مشوق‌های صادراتی اختصاص دهد

دولت به صادرکنندگان آذربایجان غربی مشوق‌های صادراتی اختصاص دهد

گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی، با اشاره به رایزنی با اتحادیه کشورهای اوراسیا به منظور صادرات سیب استان، گفت: دولت مشوق‌های صادراتی به صادرکنندگان آذربایجان¬غربی اختصاص دهد.
به گزارش آرازآذربایجان ، بهنام شهدی در جلسه ساماندهی بازار خرید و فروش سیب درختی آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: بهبود وضعیت صادرات سیب جزو دغدغه‌ها و الزمات مهمی است که در سطح استان پیگیر آن هستیم و تمام تلاش مدیریت دولت نیز رفع موانع در این مسیر است.
وی، افزود: برای داشتن صادرات بهتر باید به سمت برندسازی، درجه‌بندی و نیز بسته‌بندی مناسب محصولات کشاورزی و به ویژه سیب حرکت کنیم که در همین راستا متقاضیان راه‌اندازی واحدهای بسته‌بندی در حد استاندارهای جهانی می‌توانند از تسهیلات ویژه برخوردار شوند.معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: همکاری و مشارکت باغداران، کارخانجات تولید کنسانتره و نیز ایجاد و تقویت جایگاه‌های جمع‌آوری محصولات کشاورزی می‌تواند زمینه‌ساز افزایش صادرات و بهبود وضعیت باشد.
وی، با اشاره به اینکه تخصیص مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان محصولات کشاورزی و به ویژه سیب الزامی است، گفت: رفع موانع و تسهیل مشارکت صادرکنندگان سیب باید در دستور کار دستگاه‌های متولی و دست‌اندرکاران قرار گیرد تا به این ترتیب شاهد بهبود و ارتقای سطح صادرات باشیم.
شهدی، ساماندهی مراکز خرید محصولات کشاورزی کنار جاده‌ای در سطح آذربایجان‌غربی را جزو اصلی‌ترین دغدغه‌ها برشمرد و ادامه داد: از هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها به منظور ساماندهی مراکز خرید کنار جاده‌ای انجام شود تا به این ترتیب باغداران و مردم با مشکلات مواجه نشوند.
وی، با تاکید بر ضرورت استفاده از یافته‌های تحقیقاتی به منظور کاهش ریزش سیب زیر درختی در باغات آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: در این راستا نیاز است با افزایش آگاهی عمومی، جمع‌آوری سیب صنعتی در سبدهای پلاستیکی جهت حمل به کارخانجات به‌صورت بهداشتی بین باغداران ترویج و فرهنگسازی شود.
در ادامه این جلسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجا‌غربی با اشاره به ضرورت بکارگیری شیوه‌های نوین علمی در اصلاح و جایگزینی باغات سیب درختی استان، گفت: استان با تولید سالانه ۱٫۲ میلیون تن سیب درختی دارای رتبه اول کشور در این زمینه می‌باشد؛ ولی از نظر بازار صادرات از سهم اندکی برخوردار است.
رسول جلیلی، تاکید کرد: هرگونه فعالیت بدون مجوز عاملان جمع‌آوری سیب صنعتی در حریم جاده‌ها در سال آینده نیز ممنوع بوده و توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیروی انتظامی از این اقدام ممانعت خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


نُه × = 45