- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

دولت به سوء مدیریت‌ در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاتمه دهد

Posted By admin On خرداد ۲۶, ۱۳۹۸ @ ۱۰:۴۶ ق.ظ In اجتماعی,سردشت | No Comments

گروه خبر: نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور در مورد ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران تجدید نظر کند و یا تدبیری انجام دهد که به سوء مدیریت‌ در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاتمه دهد.
به گزارش آرازآذربایجان، رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود : وزارت امور خارجه کشورمان در رابطه با پیگیری‌های حقوقی قربانیان و بازماندگان بمباران شیمیایی سردشت به شکل مقطعی وارد می‌شود. رسول خضری در دومین جلسه هماهنگی برنامه‌های هفت تیر در سالن فرمانداری سردشت اظهار کرد: وزارت امور خارجه کشورمان در رابطه با پیگیری‌های حقوقی قربانیان و بازماندگان بمباران شیمیایی سردشت به شکل مقطعی وارد می‌شود.
وی افزود: باید پیگیری‌های حقوقی در دادگاه‌های بین‌المللی و دستگاه دیپلماسی استمرار داشته باشد تا به صورت جدی از این موضوع دفاع شود.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشورهایی که سلاح شیمیایی را در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند هنوز در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه نشده و همچنین غرامتی را که باید به بازماندگان و قربانیان این فاجعه ضد بشری پرداخت می‌کردند باقی مانده است.
وی تصریح کرد: در این رابطه نشست‌های متعددی با وزارت امور خارجه و مسؤولان مربوطه در تهران برگزار شده و گلایه‌ها نیز منتقل شده است.
خضری با بیان اینکه پس از گذشت سه دهه از فاجعه بمباران شیمیایی سردشت کم کاری‌ها پذیرفتنی نیست، تاکید کرد: کشورمان و سردشت قربانی تروریسم بین‌الملل بوده و استکبار جهانی با فشار بر مجموعه‌های دلسوز انقلابی سعی در تروریست خواندن آنها دارد که باید وزارت خارجه از فرصت سردشت در مجامع جهانی استفاده‌های به جا و درستی داشته باشد.
وی در رابطه با احراز جانبازی مدعیان مصدومیت شیمیایی گفت: خطیب موقت تهران در سال ۱۳۶۶ تعداد مصدومان شیمیایی سردشت هشت هزار و ۴۴ نفر معرفی کرده بود اما پس از گذشت سه دهه و برگزاری چندین کمیسیون پزشکی، تعدادی کمتر از یک هزار و ۶۰۰ نفر احراز جانبازی شده است که در این خصوص وضعیت شفاف نیست.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص کلینیک جانبازان شیمیایی سردشت اذعان کرد: در مورد واگذاری و تجهیز این کلینیک قول‌هایی داده شد اما اختلافات وزارات بهداشت و بنیاد شهید مانع پیشرفت آن شد.
وی اضافه کرد: بانک دی که با سرمایه خانواده شهدا می‌چرخد از پرداخت هزینه‌های پزشکی و فاکتورهای مصدومان تعلل می‌کند و این موضوع به اداره کل بنیاد شهید آذربایجان‌غربی مربوط می‌شود که دولت باید با تدبیر و اراده لازم اشک‌های جانبازان و خانواده‌هایشان را جبران کند.
خضری با بیان اینکه حوزه اختیارات معاونت‌های ریاست جمهوری از وزراء بیشتر است، گفت: تعلل در رفع مشکلات و کاستی‌ها پذیرفتنی نیست و انتظار است رییس جمهور در مورد ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران تجدید نظر کند و یا تدبیری انجام دهد که با این سؤ مدیریت‌ها، درد‌های خانواده‌های معظم شهدا و مصدومین شیمیایی کمتر شود.وی افزود: اگر دولت تدبیر و امید است با تدبیر و درایت، امید را جایگزین اشک‌های جانبازان و بازماندگان قربانی کنند نه اینکه با تعلل و سؤ‌مدیریت مشکلاتی ایجاد کنند که این خود پذیرفتنی نیست.
خضری با بیان اینکه سردشت می‌تواند قطب اقتصادی و گردشگری باشد، اضافه کرد: در این مورد بنا به دعوت از وزیر کشور، معاون اقتصادی و منطقه‌ای وزیر کشور و دبیر توسعه‌ای شرق و غرب کشور در جلسه شورای ساماندهی مرزها در سردشت حاضر شدند.
وی تصریح کرد: دولت با مصوباتی غیر ضروری و نامربوط که در واقع زیر‌ساخت‌های آنها هم در این منطقه وجود نداشته در خصوص معابر کولبری و مرزی تصمیم گیری کرده است که ضمن در‌خواست به اصلاح مصوبات بر بازگشایی معابر اشکان، قاسم رش و ایجاد بازارچه دوله هم تاکید شد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%d9%88%d8%a1-%d9%85%d8%af%d9%8a%d8%b1%d9%8a%d8%aa%e2%80%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%86%d9%8a%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d9%87%d9%8a%d8%af-%d9%88-%d8%a7%d9%85%d9%88/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.