نماينده مردم سردشت در مجلس:

دولت بعنوان بزرگترین کارفرمای کشور مسبب مشکلات کارگران است

دولت بعنوان بزرگترین کارفرمای کشور مسبب مشکلات کارگران است

گروه خبر: نماینده مردم سردشت در مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید برای رفع مشکلات کارگران ورود پیدا کند، گفت: مشکلات کارگران ناشی از عملکرد دولت بعنوان بزرگترین کارفرما در کشور است.
به گزارش آرازآذربایجان ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه کارگران بزرگترین جامعه کشور را تشکیل می‌دهند که نیمی از جمعیت را دربر می‌گیرد در انتقاد نسبت به وضعیت کنونی این قشر، گفت: بی‌تردید بزرگترین کارفرما در کشور دولت است که مشکلات کنونی کارگران به نحوه عملکرد آن برمی‌گردد و می‌توان گفت که بیشترین تخلفات در این حوزه را دولت مرتکب می‌شود.
خضری خاطرنشان کرد: وقتی تولید نابود شود کارخانه‌دار نمی‌تواند مطالبات تامین اجتماعی و مالیاتی را پرداخت کند و به دنبال آن قادر نخواهد بود حقوق و دستمزد کارگران را پرداخت کرده یا متناسب با افزایش نرخ تورم افزایش دهد، بنابراین وضعیت در حوزه کارگری به هم می‌ریزد.
خضری با تاکیدبر اینکه دولت باید برای رفع مشکلات کارگران ورود پیدا کند، بیان کرد: دولت موظف است از طریق تغییر ساختار و سیاستگذاری، نظارت، هدایت و حمایت به اصلاح وضعیت کارگران بپردازد و تا زمانی که دولت و مجموعه کارگزاران نظام در قوای سه‌گانه به این مهم توجه نکنند، نتیجه این می‌شود که تولیدکننده‌ای که پیش از این بیکار بوده و با تامین سرمایه به ایجاد کارخانه اقدام کرده است، تبدیل به فردی بدهکار زندانی شود.
همچنین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با تلاش مجلس تبدیل وضعیت استخدام ۳۵۰ هزار نیروی غیررسمی شهرداری‌ها به پیمانی پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی تعیین تکلیف می‌شود.
رسول خضری در مورد اصلاح قانون اداری و استخدامی کارکنان شهرداری‌های سراسر کشور، گفت: کلیات لایحه استخدام شهرداری‌ها در کمیسیون اجتماعی تصویب و برای رای گیری نهایی به صحن علنی مجلس ارائه شد که با اجرای آن ساماندهی کارکنان غیررسمی شهرداری‌های سراسر کشور فراهم می‌شود البته تهران مستثنی شده است.
وی با یادآوری اینکه وضعیت استخدامی ۳۵۰ هزار نیروی شهرداری با اجرای لایحه استخدام شهرداری‌ها تعیین تکلیف می شود، افزود: کارکنان شهرداری‌ها در ۵ گروه کارمندان رسمی و پیمانی، قراردادی انجام کار معین ( مشخص ) کارگران دائم و کارکنان دارای قرارداد موقت مشاغل کارگری ساماندهی می‌شوند.
خضری ادامه داد: وضعیت استخدامی برخی از این کارکنان حدود ۱۸ تا ۲۰ سال است بلاتکلیف مانده و هنوز قراردادی هستند و تبدیل وضعیت به قرارداد پیمانی نشده‌اند و بیش از ۲۰ سال است شهرداری‌ها از این مشکل رنج می‌برند که این کارکنان با اجرای لایحه تبدیل به قرارداد پیمانی می‌شود؛ خوشبختانه لایحه بار مالی ندارد زیرا دولت حمایت لازم را خواهد داشت و مجلس نیز پای کار است از سویی بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد درآمد شهرداری‌ها مربوط به خودشان بوده و کمتر از اعتبارات دولتی استفاده می‌کنند.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم یادآور شد: با تصویب لایحه مذکور عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد و امنیت شغلی کارکنان محقق می‌شود؛ کلیات این لایحه با رای قاطع نمایندگان در کمیسیون اجتماعی تصویب شد.
خضری ادامه داد: انتظار می‌رود مورد توجه نمایندگان در صحن علنی نیز قرار گیرد تا آرامش خاطر کارکنان به ویژه کارکنانی که وضعیت مشخص ندارند و به شکل قرارداد معین و موقت مشغول هستند تامین شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


چهار × 6 =