وزیر بهداشت در آذربایجان غربی:

دولت برای بی‌تأثیری تحریم ها در بخش دارو تلاش می کند

دولت برای بی‌تأثیری تحریم ها در بخش دارو تلاش می کند

آرازآذربایجان-وزیر بهداشت در ادامه سفر به آذربایجان غربی هشت طرح سلامت، درمان و بهداشتی را در شهرستان مهاباد و بوکان را افتتاح و بر تلاش دولت برای بی‌تأثیر کردن تحریم ها در بخش دارو تأکید کرد.
دکتر حسن قاضی زاده یکشنبه شب در دومین روز از سفر خود به استان با حضور در شهرهای مهاباد و بوکان هشت طرح سلامت، بهداشت و درمانی را افتتاح و کلنگ زنی کرد.
افتتاح کلینک تخصصی بیمارستان امام خمینی(ره)، کلنگ زنی بیمارستان جنرال مهاباد، مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی فرهنگیان، کلینیک فوق تخصصی و مرکز ثبت و تشخیص سرطان، کلنگ زنی بیمارستان بوکان از مهمترین این طرح ها بود.
قاضی زاده هاشمی در آیین بهره برداری و کلنگ زنی این طرح ها اظهارداشت: در سفر به استان آذربایجان‌غربی ۱۰۸ پروژه به بهره برداری رسید که از این تعداد ۸ پروژه در شهرستان مهاباد که عمدتا با محوریت بهداشت و درمان است.
تلاش دولت مبنی بر بی تاثیری تحریم ها در بخش دارو است
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه مهاباد می‌تواند یکی از قطب‌های پزشکی غرب کشور باشد اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی حکومت ها تعیین امنیت و سلامت مردم است و در این راستا، رئیس جمهور و مجلس نیز سلامت را جزو اولویت های مهم خود قرار داده اند و در استان آذربایجان غربی نیز تحول جدی در این حوزه صورت گرفته و مطمئنا مردم این اتفاق را لمس می کنند.
وی با ابراز تاسف از تکمیل نشدن بیمارستان جنرال مهاباد که قبل از انقلاب در مهاباد کلنگ زنی شده است عنوان کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم این طرح مجدد از سرگرفته شده و هم اکنون ۶۴ درصد پیشرفت دارد که تلاش می کنیم در این دولت با اختصاص اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی این بیمارستان هر چه سریعتر به اتمام برسد.
وزیر بهداشت با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور و مشکل مردم برای تامین داروها به دلیل تحریم های صورت گرفته افزود: در بخش دارو، تمام تلاش دولت برای بی‌تاثیری تحریم در این مورد بوده تا شاهد کمترین مشکل باشیم.
قاضی زاده در خصوص وضعیت نیروی انسانی در بخش بهداشت و درمان استان نیز گفت: بابت کمبود نیرو، با توجه به تفویض اختیارات به دستگاه‌های دیگر، وزارت بهداشت نمی تواند نیروهای حوزه بهداشت و سلامت را استخدام کند و استخدام این نیروها نیز از درآمدهای بیمارستان‌هاست ضمن اینکه بیمه‌ها به عنوان بخش مهمی از هزینه‌های پرداختی به بیمارستان‌ها تاخیرهای زیادی داشته و شاهد ایجاد مشکلات زیادی در این حوزه بوده ایم.
حقوق ۱۱۰ هزار نیروی قراردادی و شرکتی از درآمدهای بیمارستانی تامین می شود
وی با اشاره به اینکه حقوق ۱۱۰ هزار نفر از نیروهای قراردادی و شرکتی این وزارتخانه از درآمدهای بیمارستانی تامین می شود و این امر بار مالی زیادی بر دوش وزارت بهداشت گذاشته است ادامه داد: وزارت بهداشت تمایل زیادی برای تغییر وضعیت کارکنان قراردادی به رسمی دارد تا حقوق های آنان نیز توسط دولت پرداخت شود.
وزیر بهداشت در کلنگ زنی بیمارستان بوکان نیز گفت: کارهای خوبی در حوزه سلامت انجام شده و تحویل بیمارستان ۱۴۰ تختخوابه، مرکز تصویربرداری، مراکز جامع خدمات سلامت و ۱۲ خانه بهداشت از آن جمله است و در این خصوص از همه خدماتی که همکارانم انجام داده‌اند.
وی ادامه داد: طی فعالیت دولت در استان ۶۳ خانه بهداشت، ۵ مرکز جامع شهری، ۷ مرکز جامع روستایی و ۶ مرکز جامع شهری و روستایی تجهیز و بازسازی شد ضمن اینکه بیمارستان ۲۰۰ تختخوابه نیز کلنگ زنی شده است که نشان از توجه دولت به عدالت محوری در بخش سلامت و درمان دارد.
در ادامه طرح های بهداشت و درمان شهرهای مهاباد و بوکان کلنگ زنی و افتتاح شد، وزیر بهداشت در زمان کلنگ زنی بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی بوکان در پی درخواست مردم و مسئولان مبنی بر ۲۰۰ تختخوابی بودن این بیمارستان قول مساعد داد.
بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) به مساحت ۱۲ هزارمترمربع دارای ۳۹ تخت، سه اتاق ایزوله و یک اتاق CPR بوده و برای احداث آن ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آن برای خرید تجهیزات صرف شده است.
مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی فرهنگیان نیز با ۹۸۰ مترمربع مساحت، دارای ۲۰ اتاق و شامل بخش های مختلف از جمله داروخانه، آزمایشگاه، دندانپزشکی و … بوده و برای احداث آن ۱۲میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.
کلینیک فوق تخصصی نیز که در ضلع شرقی حیاط بیمارستان امام خمینی(ره) و در سه طبقه احداث شده، دارای بخش های مختلف آزمایشگاه، رادیوگرافی، نوار قلب، شنوایی سنجی و در مجموع ۱۶ رشته تخصصی است.
مرکز ثبت و تشخیص سرطان نیز در بلوار پرستار مهاباد و با ۱۳ میلیارد ریال هزینه احداث شده که ۶۵۰ مترمربع مساحت دارد و شامل ۲ بخش شیمی درمانی و بخش تشخیص انواع سرطان بوده و برای تجهیز آن یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


8 × نُه =