نماينده مردم اروميه در مجلس:

دولت برای مهار تورم و ساماندهی اقتصادی مصمم است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت : دولت مصمم به مهار تورم و ساماندهی اقتصادی است که گام به گام برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.
عابد فتاحی در گفت و گوی اختصاصی افزود : مدیریت در پرداخت یارانه‌ها، بالا بردن قدرت پول ملی و قدرتمند سازی سیاست خارجی سه گام مهمی است که دولت با جدیت به دنبال اجرای آن است.
وی اضافه کرد : اجرای این طرح‌ها در نشست اخیر با کارشناسان اقتصادی طراحی و مورد تاکید قرار گرفته است.
فتاحی اظهار کرد : باید مراقب دشمنان و اخلالگران اقتصادی باشیم، زیرا دشمنان برای اخلال در برنامه‌های اقتصادی دولت با جدیت در صدد تخریب مناسبات سیاسی ایران با جهان هستند.
وی ادامه داد : باید ساختارهای اقتصادی کشور از جمله هدفمندی یارانه‌ها را به درستی مدیریت کنیم و قدرت پولی ملی کشور را با شیب ملایم بالا ببریم.
فتاحی گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های این حوزه را یکی از مهم‌ترین راهکارهای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زائی دانست و گفت : با توسعه گردشگری، ایجاد بازارچه‌های مشترک مرزی و افزایش صادرات و ایجاد تعامل با کشورهای همسایه می‌توانیم به خوبی گرانی و تورم را کنترل کنیم. نماینده مردم ارومیه، یارانه‌ها را یکی از عوامل تورم در جامعه اعلام کرد و اظهار داشت : پرداخت یارانه‌ها در بعضی زمینه‌ها مشکلاتی بر اقتصاد کشور و مردم وارد کرده که غیرقابل جبران هستند و دولت هر ماه پنج هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه می‌پردازد که بسیار تورم زاست.
وی یادآور شد: اگر این پنج هزار میلیارد تومان وارد شبکه عمرانی کشور شود تمام زیرساخت‌های کشور متحول می‌شود.
فتاحی ادامه داد: قبل از پرداخت یارانه‌ها باید اقشار پردرآمد از اقشار نیازمند تفکیک می‌شد و با بررسی‌های اساسی، یارانه را به اقشار نیازمند افراد بد سرپرست و بی سرپرست اختصاص می‌دادند.
این نماینده مجلس افزود : در شرایطی که سیاست داخلی و خارجی آرام و متحد و بدون تنش باشد و با درایت عمل کند بدون شک اقتصاد کشور شکوفا خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۶:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


چهار − 1 =