نماينده مردم اروميه در مجلس:

دولت برای رفع محرومیت و بیکاری در آذربایجان غربی اقدامی نکرده است

دولت برای رفع محرومیت و بیکاری در آذربایجان غربی اقدامی نکرده است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای توسعه و رونق اشتغال در آذربایجان غربی اقدام قابل توجهی انجام نمی‌دهد.
به گزارش آرازآذربایجان ، وی ضمن اشاره به اینکه قشر تحصیلکرده و جوان این استان از بیکاری رنج می‌برند، بیان کرد: با این همه دولت برای توسعه و رونق اشتغال و رفع محرومیت در مناطق مختلف آذربایجان غربی اقدام قابل توجهی انجام نمی‌دهد.
نادر قاضی پور اظهار کرد: دریاچه ارومیه در سفر رئیس جمهور به ارومیه نباید مغفول بماند با وجودی که بازدید از دریاچه ارومیه در برنامه کاری سفر هیئت دولت قرار ندارد اما با این همه مطالبات مردم در این زمینه مطرح خواهد شد.
وی ضمن ابراز تاسف از اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه تاکنون در رسیدن به اهداف و رسالت ذاتی خود به معنای واقعی کلمه ناموفق بوده، اضافه کرد: تصمیم گیری از پایتخت برای این نقطه کشور به طور قطع نتیجه‌ای غیر از این نخواهد داشت.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز ناخشنودی از اینکه برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه تاکنون با شکست مواجه شده است، خاطرنشان کرد: اینکه ستاد فوق را ستاد مرگ آذربایجان بنامیم مطلب چندان بیراه و خلاف واقع نگفته‌ایم بنابراین می‌طلبد برای ثمربخش بودن فعالیت‌های آن تدابیر لازم اتخاذ شود.وی ادامه داد: نسبت به بسیاری از سیاست‌های رئیس جمهور در زمینه‌های مختلف انتقاد دارم اما با این همه روحانی منتخب مردم بوده و حفظ احترام و تکریم وی در این سفر استانی برای همه لازم است پس با این همه مطالبات مردم باید مطرح و پیگیری شود.
قاضی‌پور با اظهار اینکه در ۱۵ زمینه گوناگون از رئیس جمهور مطالباتی داریم که فقط یکی از آنها احیای دریاچه ارومیه است، اظهار کرد: اشتغال و راه اندازی کارخانه‌ها همچنین فعال‌سازی بخش خصوصی در آذربایجان غربی یکی از مهم‌ترین مطالبات برحق مردم است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان تصمیم دارند با اجماع سایر کمیسیون‌ها به بررسی نحوه مقابله با تحریم‌ها و دست‌یابی به یک راهکار قوی در مجلس شورای اسلامی بپردازند.
همچنین نادر قاضی‌پور ، در خصوص علت مخالفت نمایندگان مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی دارای کمیسیون‌های تخصصی با مصوبات و وظایف خاص وجود است.
وی افزود: در طی سال نیز همواره یک کمیسیون ویژه آغاز به کار می‌کند، همچنان که در دور هشتم مجلس، کمیسیون جهاد اقتصادی، دور نهم مجلس کمیسیون اصل ۴۴ و در نهایت در مجلس کنونی یا همان دور دهم مجلس شورای اسلامی کمیسیون تولید ملی و اجرای اصل ۴۴ از جمله کمیسیون‌های تشکیل یافته در طی ادوار مختلف مجالس شورای اسلامی است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این وجود، در صورت تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم‌ها، اعضاء این کمیسیون باید در واقع زیر مجموعه و عضوی از سایر کمیسیون‌ها می‌بودند که این اعضاء با توجه به وظایف محول شده در سایر کمیسیون‌های خود، امکان انجام وظیفه در کمیسیون جدید را ندارند و با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که با اجماع این کمیسیون‌ها هیچ‌گونه موفقیتی در تک تک آنها صورت نخواهد گرفت.
وی افزود: هم اکنون در خصوص موضوع مقابله با تحریم‌ها چند گزینه مطرح شده که از جمله، احتمال واگذاری این موضوع به یک کمیسیون اصلی و چند کمیسیون فرعی و یا انتخاب چند نماینده از هر کمیسیون و بررسی این موضوع توسط این افراد و ارجاع آن به صحن علنی مجلس، از جمله اقدامات احتمالی بررسی موضوع مقابله با تحریم‌ها در مجلس شورای اسلامی است، که به طور حتم این مسئله باعث تصمیم‌گیری جامع‌تری در موضوع مقابله با تحریم‌ها خواهد بود.
قاضی‌پور اظهار داشت: در این سفر از روحانی تقاضا خواهیم کرد که بحث اشتغال جوانان این استان بیش از پیش همت گمارند زیرا که تمامی مشکلات و نواقص جامعه از بیکاری است.
وی افزود: اکنون معادن آذربایجان‌غربی به عنوان یک توانمندی بالا در امر اشتغالزایی و تولید به شمار می‌رود که از جمله می‌توان به معدن تیتان منطقه قره آغاج ارومیه اشاره داشت که در صورت ارائه مجوز بهره‌برداری و فعالیت توسط دولت بیش از ۵ هزار شغل در راستای آن ایجاد خواهد شد.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خاطر نشان کرد: با ایجاد اشتغال در استان و کشور، درآمد سرانه نیز افزایش پیدا خواهد کرد و با این افزایش درآمد، کیفیت بهداشت و آموزش نیز ارتقاء یافته که در نتیجه کاهش میزان جرم و به تبع آن کاهش میزان پرونده‌های قضایی و نیز پایداری بنیان خانواده‌ها و نشاط در جامعه را در پی خواهد داشت .

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱:۰۴ ب.ظ

دیدگاه


7 + شش =