نماينده مردم ماکو در مجلس :

دولت برای جلب رضایت مردم نظارت مستمر بر قیمت کالاها داشته باشد

دولت برای جلب رضایت مردم نظارت مستمر بر قیمت کالاها  داشته باشد

گروه خبر: نماینده مردم ماکو در مجلس با بیان اینکه دولت برای جلب رضایت مردم نظارت مستمر بر قیمت کالاها داشته باشد گفت : از دولت می خواهیم نظارت لازم را جهت جلوگیری از افزایش قیمت سایر کالاها صورت دهد و با تورم مقابله کند .
عین الله شریف پور با اشاره به افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین گفت: به هر حال این تصمیمی است که اتخاذ شده و ما هم لازم است که در این باره به دولت کمک کنیم البته مردم هم نمی خواهند پولشان را از یک جیب برداشته و به جیب دیگر بگذارید، مردم نگرانند، نگران افزایش قیمت ها، تورم و گرانی در بخش های خدماتی.
نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس تاکید کرد: ما درخصوص کلان این تصمیم و افزایش قیمت بحثی نداریم، اما در مورد نحوه اجرا و زمان مناسب برای آن اما و اگرهایی وجود دارد، چرا که برای اجرای تصمیمات اینچنینی آمادگی مردم و میزان همراهی آنها مهم بوده و باید مورد توجه باشد. ما معتقدیم اجرای این تصمیم و افزایش قیمت بنزین به خوبی صورت نگرفت و حتی بسیاری از مدیران میانی نیز از آن بی اطلاع بودند.
وی افزود: نکته‌ای که در اینجا قابل ذکر است این است که این گرانی قیمت بنزین نباید باعث شود تا ما شاهد چند برابر شدن قیمت اجناس در بازار شویم و این افزایش زمینه‌ای را برای سوء استفاده برخی فرصت‌طلبان فراهم آورد.
نماینده مردم ماکو در مجلس اظهار داشت: نظارت بر قیمت کالاها در بازار و برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها کار بسیار سختی است چرا که بنزین یک کالای استراتژیک در کشور ما است و بر قیمت کالاها تاثیر می‌گذارد و وقتی یارانه‌ای را به اقشار ضعیف بعد از افزایش قیمت بنزین پرداخت می‌کنیم به معنای آن است که پذیرفته‌ایم که این گرانی بنزین تورم قابل ملاحظه‌ای را در کشور ایجاد خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: موضوع قیمت کالاها در بازار به دنبال گرانی بنزین در اتاق‌های فکر دولت مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و تاثیر قیمت مناسبی که توسط کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌شود در بازار ایجاد شود. نماینده مردم ماکو در مجلس افزود: اینکه بخواهیم بگویم اصلا افزایش قیمت نداریم یک صحبت غیرکارشناسی است و نظارت‌هایی که در کشور ما وجود د ارد پاسخگوی این نیاز نیست و حتی موجب نارضایتی بیشتر در جامعه نیز می‌شود. وی افزود: باید تصمیم عاقلانه و درستی در بحث قیمت کالاها در بازار گرفته شود و از برخورد دستوری با فضای بازار خودداری شود و چرا که اگر بخواهیم دستوری با بحث قیمت کالاها در بازار داشته باشیم پس از گذشت یک مقطع کوتاه افزایش شدید قیمت‌ها در بازار را خواهیم داشت و در آن زمان مدیریت به مراتب سخت‌تر خواهد شد. نماینده مردم ماکو در مجلس در پایان گفت: پذیرش یک افزایش قیمت منطقی در جامعه عادی است به شرطی که این موضوع به طور دقیق روی کالاها اعمال شود و بیش از آن را اجازه ندهیم که اتفاق بیفتد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۹ ب.ظ

دیدگاه


سه − = 2