نماينده مردم مهاباد در مجلس:

دولت بجای خرید منصفانه از گندمکاران مبادرت به واردات گندم می کند

دولت بجای خرید منصفانه از گندمکاران مبادرت به واردات گندم می کند

گروه خبر:عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه دولت بجای خرید منصفانه از گندمکاران مبادرت به واردات گندم می¬کند گفت: بر اساس آمارهایی که به نمایندگان رسیده برخی از سیلوها تا کنون ۵۰درصد میزان گندم خریداری شده سال گذشته را خرید کرده‌اند.
به گزارش آرازاذربایجان ، جلال محمود زاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، در خصوص خرید تضمینی گندم، گفت: از بیشتر استان‌های کشور در زمینه خرید گندم توسط دولت خبرهای خوبی دریافت نمی‌کنیم، بر اساس آمارهایی که به نمایندگان رسیده برخی از سیلوها تا کنون ۵۰درصد میزان گندم خریداری شده سال گذشته را خرید کرده‌اند.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دلیل کاهش میزان خرید گندم توسط بخش دولتی پایین بودن قیمت آن در مقایسه با سایر محصولات است، ادامه داد: در حال حاضر هر کیلوگرم جو در بازار ۲ هزار ۳۵۰ تومان خریداری می‌‎شود، تعداد زیادی از تولیدکنندگان گندم تولیدی خود را به منظور خوراک دام استفاده می‌کنند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خریداران بخش خصوصی گندم را به قیمت ۲ هزار و ۱۰۰ تومان خریداری می‌کنند و تحویل سیلو نمی‌دهند، عنوان کرد: خریداران بخش خصوصی گندم خریداری شده را در بازار آزاد به کارخانه‌ها تولید ماکارونی تحویل می‌دهند.
وی با بیان اینکه این احتمال وجود دارد تا بخشی از گندم تولیدی کشور قاچاق شود، تصریح کرد: سال گذشته به دولت و وزارت جهاد کشاورزی و شورای اقتصاد در زمینه قیمت خرید تضمینی گندم هشدارهای بسیار زیادی دادیم زیرا قیمت یک هزار و ۷۰۰تومانی تعیین شده تهدیدی برای خودکفایی در زمینه گندم می‌شود، در حال حاضر شاهد هستیم که در بسیاری از سیلوهای خرید گندم به نصف رسیده است.
محمودزاده با اشاره به اینکه دولت کاهش میزان تحویل گندم به سیلوها را به واسطه تغییر فصل برداشت می‌داند اما اینگونه نیست، ادامه داد: پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم باعث شده تا بسیاری از کشاورزانی که در سال‌های گذشته اقدام به کشت گندم می‌کرده‌اند تغییر کشت دهند و این موضوع تهدید جدی برای خودکفایی است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه با ادامه روند کنونی در سال آینده با کاهش تولید گندم مواجه می‌شویم، خاطرنشان کرد: در صورت کاهش تولید گندم دولت مجبور می‌شود کمبود موجود در بازار را با قیمت ۴ هزار تومان از کشورهای دیگر وارد کند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


2 + = نُه