نماينده مردم مهاباد در مجلس:

دولت با سیاست ارز تخصیصی زمینه فساد اقتصادی را فراهم کرده است

دولت با سیاست ارز تخصیصی زمینه فساد اقتصادی را فراهم کرده است

گروه خبر: نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در انتقاد از اصرارهای پی در پی دولت برای تشکیل مجدد وزارت بازرگانی برای حل مشکلات بازار محصولات اساسی گفت: دولت با سیاست ارز تخصیصی زمینه فساد اقتصادی را فراهم کرده است.
به گزارش آرازآذربایجان ، جلال محمودزاده نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به وضعیت یارانه کالاهای اساسی در بودجه سال ۹۸ گفت: دولت باید به جای تلاش برای تشکیل این وزارتخانه، تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات محصولات اساسی را حذف کرده و ساختارهای فعلی ادغام وزارت بازرگانی را کامل کند و تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات برخی از کالاهای اساسی باید حذف شود.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت در بودجه سال جاری حدود ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی به واردات کالاهای اساسی اختصاص داده که پیشنهاد مجلس مبنی بر حذف این سیاست در سال جدید است. اختصاص یارانه ارزی به واردات برخی از کالاهای اساسی به دلیل ضعف سامانه های توزیع باعث ایجاد فسادهای گسترده در شبکه تخصیص ارز و توزیع کالاها شده است.
محمودزاده در ادامه با اشاره به تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از تخصیص یارانه های ارزی به واردات محصولات اساسی در سال گذشته گفت: بررسی های مجلس نشان دهنده وجود فساد گسترده در زمینه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات است.
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: اقدام دولت برای کنترل قیمت محصولات اساسی با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات محصولات اساسی، نتیجه ای جز شکست نداشته است و نباید ادامه پیدا کند.
وی اظهار داشت: بررسی های بنده در تیم تحقیق و تفحص نشان می دهد برای واردات گوشت قرمز با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۱۳۹۷، حدود ۱ میلیارد دلار بودجه صرف شده ولی تغییری در قیمت این محصول ایجاد نکرده است.
محمودزاده با انتقاد از راهکارهای دولت برای مدیریت بازار محصولات اساسی پس از جهش های ارزی سال گذشته نیز گفت: دولت برای کنترل مشکلات بازار محصولات اساسی باید مدیریت جهادی داشته باشد. دولت اصرار زیادی بر تشکیل مجدد وزارت بازرگانی دارد حال آنکه مشکلات کنونی بازار ارتباطی با تشکیل این وزارتخانه ندارد.نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اظهار داشت: دولت باید برای حل مشکلات کنونی اقدام به تکمیل ادغام بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی کرده و سیاست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات را حذف کند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


نُه − 4 =