دولت با تعطیل سازمان‌های دولتی و خصوصی در غلبه بر کرونا کمک کند

دولت با تعطیل سازمان‌های دولتی و خصوصی  در غلبه بر کرونا کمک کند

گروه خبر: نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای گفت: اگر یک فاز تعطیلی کلی برای تمام سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی از طرف دولت ابلاغ شود بدون شک کمک بسزایی در غلبه و نابودی این ویروس ایجاد خواهد شد.
به گزارش آرازآذربایجان ، همایون هاشمی، در مورد درگیری کشور با ویروس کرونا گفت: براساس پروتکل‌های بهداشت و درمان ملی و بین المللی که کارشناسی شده است دستورالعمل‌های لازم برای مقابله با ویروس کرونا اعلام شده است.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلام افزود: مسئولان ذیربط در حال حاضر نیازی به قرنطینه شهر قم، تهران و هر شهر ثالث دیگر نمی‌بینند، تصمیم‌گیری در مورد قرنطینه شهرهای درگیر با ویروس کرونا نیاز به تشخیص متولیان امر از وزارت بهداشت و درمان گرفته تا سازمان پدافند ویژه است؛ اما با اطلاعاتی که داریم اقدامات لازم و پیشگیرانه لازم و کافی در این راستا در نظر گرفته شده است، برای برخی از مکان‌های پر رفت و آمد در شهرها مثل زیارتگاه‌ها محدودیت‌های خاصی برنامه‌ریزی شده است؛ در حال حاضر اقدامات پیشگیری مناسبی از سوی کادر پزشکی و سازمان‌های مربوط صورت گرفته شده، امیدوارم ظرف دو هفته آینده نتیجه این اقدامات را به بهترین شکل ببینیم.
تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها اقدام موثری در کاهش بیماری کرونا
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها اقدام موثری بود برای کاهش و کنترل این بیماری بود که در چند استان کشور اجرایی شده است، امیدوارم تعطیلی مراکز شلوغ دیگر از جمله اداره‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی در دستور کار دولت قرار بگیرد؛ تعطیلی چند روز این مکان‌ها می‌تواند نقش موثری در مهار و کنترل این بیماری در داخل کشور داشته باشد .
وحشت عمومی مردم از »کرونا« اوضاع را بحرانی می‌کند
هاشمی تصریح کرد: درحال حاضر وحشت عمومی مردم کشور از این بیماری به علت قرار گرفتن در انبوهی از اطلاعات ویروس کرونا موجب اضطراب وبحرانی‌تر شدن اوضاع دارد، باید صدا و سیما بیشتر از هر زمان دیگر به میدان بیاید و در آگاهی و کاهش این وحشت عمومی اقداماتی داشته باشد؛ عوارض ترس از کرونا در حال حاضر بیشتر از ویروس کرونا در رشد این بیماری می‌تواند نقش داشته باشد.
شرایط کنونی کشور ناراحت کننده است
نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: شرایط کنونی کشور بسیار بغرنج و ناراحت کننده است اما ما در سنوات گذشته با چنین مواردی مواجه بودیم و بر آن غلبه کردیم مردم با همراهی و همکاری یکدیگر بدون شک می‌توانند بر این بیماری پیروز شده، باید تمام دیدگاه‌های سیاسی و حزبی را در مقابله با این بیماری کنار بگذاریم.
این ویروس فقیر وغنی، مسئول و غیرمسئول حزب و گروه و چپ و راست را نمی‌شناسد همه درگیر این مسئله هستند، باید همه تلاش کنند برای سلامتی یکدیگر بکوشند درگیری یکی با این ویروس منجر به انتقال آن به افراد دیگر می‌شود، مردم در کنار وزارت بهداشت و درمان بدون شک می‌توانند بر این بیماری غلبه کنند.
اگر یک فاز تعطیلی کلی برای تمام سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی از طرف دولت ابلاغ شود بدون شک کمک بسزایی در غلبه و نابودی این ویروس ایجاد خواهد شد
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته ویروس کرونا تنها منجر به مرگ حدود ? درصد از مبتلایان می‌شود که این دو درصد با مراقب‌های ویژه و قرنطینه بدون شک کاهش پیدا خواهد کرد، با تلاش و مراقب نیازی به ترس و اضطراب از طرف مردم نیست.
وی ادامه داد: از طرف کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیشنهاداتی مبنی تعطیلی مدارس دانشگاه‌ها، بخش آموزشی و فرهنگی کشور برای روزهای آینده مطرح شد تا نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه که در جلسه اضطراری حضور داشتند به دولت ابلاغ کنند، همه موارد باید در قالب پروتکل و دستور عمل‌العمل پیشگیری این بیماری مورد توجه قرار بگیرد که متولی آن در شرایط کنونی وزارت بهداشت و درمان کشور است، هر تصمیمی که این وزراتخانه بگیرد تمام سازمان‌ها و نهادهای کشور موظف به اجرا آن هستند.هاشمی تاکید کرد: اگر یک فاز تعطیلی کلی برای تمام سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی از طرف دولت ابلاغ شود بدون شک کمک بسزایی در غلبه و نابودی این ویروس ایجاد خواهد شد.
رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس گفت: ماسک و انواع ژل‌ها وسایر اقلام بهداشتی همگی در داخل کشور تولید می‌شود و حتی از چند شب گذشته به دستور دولت دو خط جدید تولید اقلام بهداشتی در کشور راه اندازی شده است ؛ کارخانجات داخلی در حال حاضر در حجم بسیاری اقدام به تولید اقلام بهداشتی می‌کنند و نیازی به احتکار آن نیست امیدوارم در توزیع این اقلام به یکدیگر خیانت کنیم، آلودگی هر کس به این بیماری منجر به دربرگیری تعداد بسیاری افراد جامعه خواهد شد، به این موضوع کمی اخلاقی نگاه کنیم؛ با سود و منافع شخصی منجر به مرگ تعدادی از هموطنان در سطح کشور نباشیم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲:۱۷ ب.ظ

دیدگاه


+ 2 = هشت