نماينده مردم خوي در مجلس:

دولت باید مشکلات معیشتی ناشی از تحریم را مدیریت کند

دولت باید مشکلات معیشتی ناشی از تحریم را مدیریت کند

گروه خبر:عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه دولت باید مشکلات معیشتی ناشی از تحریم را مدیریت کند گفت:ساختار بودجه همسو با ساختار اقتصادی کشور اصلاح می شود و همین امروز می توان با حمایت از صادرات غیرنفتی درآمدهای کشور را افزایش داد.
به گزارش آرازآذربایجان ، سیدتقی کبیری با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در “بیانیه گام دوم انقلاب” در باب عیوب ساختاری و ضعف های مدیریتی، گفت:حدود ۲۰ سال است که مقام معظم رهبری در حوزه مسائل اقتصادی، دولت های مختلف را به رعایت مسائلی توصیه کرده که اگر این مبانی اجرایی می‌شد، امروز با چالش اقتصادی و مسائل مشکلاتی که در تحریم‌ها رخ داده مواجه نبودیم.
عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کلیدی ترین موضوع در حوزه اقتصاد توجه به سرمایه ها و ظرفیت‌های داخلی و خارج از کشور است، افزود: در موضوع سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی موضوع درون گرایی و برون زایی مطرح شده که بر این اساس اگر نیم نگاهی به بخش بیرون می شود به این دلیل بوده که تکنولوژی وارد کشور شود.
وی با اشاره به اینکه تاکید رهبری بر عدم وابستگی به درآمدهای نفتی است، ادامه داد: سالیان سال این وابستگی وجود داشته و علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری در عمل هیچ اتفاقی رخ نداده و در عمل اقتصاد کشور وابسته به نفت شده است.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وابستگی بودجه به نفت نقطه ضعفی شده که دشمنان و در راس آن ها آمریکا وارد شود و فشارها را از این ناحیه به کشور وارد می‌کنند، اظهار داشت: اگر این وابستگی از بین می‌رفت آمریکا حتی نمی‌توانست تکانه های اندکی به اقتصادی ایران وارد کند.وی افزود: متاسفانه وابستگی درآمدهای کشور به نفت سبب شده که آمریکا با فشارهایی که به کشورهای متعدد وارد می کند، ما را در صادرات نفتی با چالش مواجه کند، در حالی که همین امروز می توان با حمایت از صادرات غیرنفتی و توجه به ظرفیت کم نظیر همسایگان که در اطراف ایران وجود دارند، درآمدهای کشور را افزایش داد.
کبیری با اشاره به اینکه بخشی از اصلاح ساختار مربوط به بودجه است که می‌تواند همسو با ساختار اقتصادی اصلاح شود، ادامه داد: دولت و دولت‌های کنونی باید به سمتی حرکت کنند که وابستگی به درآمد نفتی به حداقل برسد.
عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در بخشی از بدنه دولت این تفکر وجود دارد که تنها راه برون رفت از مسائل اقتصادی نگاه به بیرون است، تصریح کرد: متاسفانه این موضوع سبب شده از ظرفیت‌های داخلی غافل شویم و این باور ایجاد شده که بدون نگاه به بیرون نمی توان چرخ اقتصاد را چرخاند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱:۰۳ ب.ظ

دیدگاه


چهار × = 24