نماينده مردم اروميه در مجلس:

دولت باید به تصدی‌گری خود بر امور اقتصادی خاتمه دهد

دولت باید به تصدی‌گری خود بر امور اقتصادی خاتمه دهد

گروه خبر: عضو هیئت رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با بیان اینکه دولت باید سهم بخش خصوصی را از ۱۴ میلیارد دلاری که برای تامین کالای اساسی مورد نیاز مردم در نظر گرفته شده مشخص کند،گفت: دولت باید ۷۰درصد این اعتبار را در اختیار بخش خصوصی داخلی قرار دهد.
به گزارش آرازآذربایجان ، نادر قاضی‌پورعضو هیئت رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف ارز دولتی، گفت:در بودجه سال جاری، ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم اعتبار در نظر گرفته شده این در حالی است که تاکنون دولت سهم بخش خصوصی را از این ۱۴ میلیارد دلار مشخص نکرده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان گندم را از سایر کشورها نقدی خریداری کرده و ارز پرداخت می‌کنند در حالی که محصولات کشاورزی از کشاورزان داخلی نسیه و با تاخیر خریداری می‌شود.
وی با بیان اینکه دولت باید سهم بخش خصوصی را از ۱۴ میلیارد دلاری که برای تامین کالای اساسی مورد نیاز مردم در نظر گرفته شده مشخص کند، اظهار کرد: دولت باید ۷۰ درصد این اعتبار را در اختیار بخش خصوصی داخلی قرار دهد تا این بخش با رونق تولید، نیازهای کشور را تامین کند. با تحقق این مهم بخش خصوصی با همکاری ارگان‌های شبه‌دولتی تمام تلاش خود را برای بهبود کیفیت کالاهای داخلی به کار می‌برد.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه به زعم نماینده اتاق بازرگانی با ۴۰ هزار تومان گوشت می‌توان بهترین گوشت را از گرجستان وارد کشور کرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مابه‌التفاوت ۸۰ هزار تومانی قیمت گوشت در بازار و واردات آن نصیب رانت‌خواران و سوداگران می‌شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انحصار فساد ایجاد می‌کند گفت: زمانی که واردات انحصاری است فساد نیز به وجود می‌آید و قیمت‌ها سر به فلک فلک می‌گذارد.اگرچه گوشت دولتی در مراکز استان‌ها و شهرها توزیع می‌شود اما در روستاها و مناطق محروم تاکنون گوشت دولتی توزیع نشده است که این امر ظلم بزرگی به مردم آسیب پذیر جامعه است
عضو هیئت رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با بیان اینکه تصدی‌گری دولت باید در امور اقتصادی خاتمه پیدا کند، خاطرنشان کرد: اگرچه گوشت دولتی در مراکز استان‌ها و شهرها توزیع می‌شود اما در روستاها و مناطق محروم تاکنون گوشت دولتی توزیع نشده است که این امر ظلم بزرگی به مردم آسیب پذیر جامعه است.
قاضی‌پور با انتقاد از نحوه توزیع گوشت دولتی، تصریح کرد: با شیوه کنونی توزیع، حدود ۷۰ درصد گوشت دولتی به دست مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسد و قاچاق می‌شود در واقع گوشت با ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی وارد شده و با ارز ۱۲ هزار تومانی خارج می‌شود اما با برقراری سیستم کالابرگ الکترونیک تنها ۶ یا ۷ درصد از کالاهای وارداتی با ارز دولتی هدر رفته و ۹۲ درصد به دست مصرف کننده واقعی می‌رسد.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تا به حال برای برقراری سیستم کالابرگ الکترونیک برنامه‌ای نداشته و اقدام خاصی انجام نداده این در حالی است که نمایندگان در بودجه سال ۹۸ دولت را موظف کردند برای توزیع کالاهای اساسی مکانیزم کالابرگ الکترونیکی استفاده کند./

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


8 × = هفتاد دو