نماينده مردم پيرانشهر در مجلس:

دولت باید برای افزایش حقوق کارگران پیش قدم شود

دولت باید برای افزایش حقوق کارگران پیش قدم شود

گروه خبر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید برای افزایش حقوق کارگران پیش قدم شود، اظهار کرد: نباید فرقی بین این دو قشرکاگر وکارمند قائل شد و اگر این افزایش در مجلس تصویب نشود باید گفت نماینده ها از جنس ملت نیستند و به اشتباه اسم آن را خانه ملت گذاشتند.
به گزارش آرازآذربایجان ، رسول خضری در رابطه با وضعیت حقوق کارگران گفت: نسبت به دنیا و کشورهای پیرامون، کمترین دستمزد را کارگران ایرانی دریافت می کنند. با وجود اینکه۵۰ درصد قشر جامعه ما کارگر هستند و بزرگترین کارفرما هم دولت است، دولت بایستی برای افزایش دستمزد کارگران پیش قدم شود و وقتی حقوق کارمندان را ۲۰ درصد اضافه کرد لذا کارگران را هم می تواند در همین حوزه ببیند.او تصریح کرد: من گلایه دیگری هم نسبت به دولت دارم. در ۲۲ بهمن که آقای شریعتمداری به آذربایجان غربی سفر کردند به ایشان گفتم که بحث نوار مرزی و مناطق عملیاتی برای کارمندان دولت ۲۵ درصد افزایش حقوق را به دنبال داشت اما برای مستخدمینی که به صورت پیمانی یا قراردادی به صورت کارگر در استخدام دولت هستند لحاظ نشده است که این تبعیض خیلی بدی است. آقای شریعتمداری قول دادند که آن را در نظر بگیرند و امیدوار هستیم نماینده ها کمک کنند و دولت هم آن را مصوب کند تا مستخدمین کارگری را همانند کارمندان ببینند و افزایش فوق العاده مناطق مرزی و عملیاتی را لحاظ کنند.
خضری با بیان اینکه تورم بیش از آن چیزی است که دولت اعلام کرده است گفت: دولت تورم سال ۹۷ را ۳۰ درصد اعلام کرده و پیش_بینی آنها هم برای سال ۹۸ ، ۳۶ درصد است. اما به نظر من تورم امسال ما ۷۰ الی ۸۰ درصد است و در سال ۹۸ هم اگر با این وضعیت پیش برویم بالای ۱۲۰ درصد تورم خواهیم داشت.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت با این حال که تورم سال بعد را ۳۶ درصد اعلام کرده است اما افزایش حقوق کارمندان را ۲۰ درصد در نظر گرفته و افزایش حقوق کارگران هم که در هاله ای از ابهام قرار دارد.خضری در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من کارگران باید مانند کارمندان دولت افزایش حقوق داشته باشند و نباید فرقی بین این دو قشر قائل شد و اگر این افزایش در مجلس تصویب نشود، باید گفت نماینده ها از جنس ملت نیستند و به اشتباه اسم آن را خانه ملت گذاشتند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


8 − = سه