- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

دولت باید بدهی خود را به تامین اجتماعی بپردازد

Posted By admin On تیر ۲۶, ۱۳۹۸ @ ۱۰:۲۵ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس: خواستار پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی جهت پرداخت مستمری بازنشستگان شد. به گزارش آرازآذربایجان، در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در تذکری با اشاره به ۲۵ تیرماه روز تامین اجتماعی، گفت: دولت باید هرچه سریع تر بدهی تامین اجتماعی را بدهد که از محل آن مستمری بازنشستگان پرداخت شود.
دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: در این زمینه قانون مصوبی وجود دارد که باید براساس آن عمل شود./
همچنین نمایندگان مجلس با کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیردولتی موافقت کردند. نادر قاضی پور نیز به عنوان مخالف با کلیات این لایحه، مفاد آن را خلاف برنامه پنجم توسعه دانست و افزود: بی تردید نباید از زباله برای تولید برق استفاده شود، چرا که در این مورد باد و خورشید می توانند بهترین منبع برای تولید برق باشند.
نماینده مردم ارومیه در مخالفت با کلیات لایحه مذکور با انتقاد از اینکه دولت و کمیسیون نسبت به مسئله اصل تفکیک زباله که در جهان متداول است، بی توجه بوده اند، گفت: امروزه تنها ۱۰ درصد زباله ها برگشت پذیر هستند، ضمن اینکه اگر به همین روش درخصوص دفع زباله پیش برویم، هر روز باید دنبال مکانی برای جمع آوری زباله ها بگردیم.
وی یادآور شد: دولت و وزارت کشور به این نکته توجه نکردند که جمع آوری زباله ها چه تبعاتی به همراه دارد، آن هم در شرایطی که از این بخش می توان در جهت تامین کود و خاک مناسب استفاده کرد، بنابراین زباله ها نیاز به سوزانده شدن ندارد که هزینه آن را مردم می پردازند.
نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیردولتی با ۱۴۵ رأی موافق، ۶۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%af-%d8%a8%d8%af%d9%87%d9%8a-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d8%a7%d9%85%d9%8a%d9%86-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%d9%8a-%d8%a8/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.