نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

دولت باید با توزیع مناسب جلوی خطر نشر متادون را بگیرد

دولت باید با توزیع مناسب جلوی خطر نشر متادون را بگیرد

گروه خبر: عضو کمیسیون بهداشت مجلس هولوگرام‌دار شدن متادون را اقدامی مناسب و موثر برای جلوگیری از توزیع نامناسب این دارو دانست و گفت: درمان سوء‌مصرف مواد مخدر تنها با دارو تحقق نمی‌یابد.
به گزارش آرازآذربایجان ، همایون هاشمی ، توقف توزیع متادون در داروخانه‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: متادون درمانی ابزار کمکی در اختیار پزشک و تیم درمان است که با استفاده از آن بیمار معتاد را به سمت توانمندسازی، ترک سوء مصرف و جامعه پذیری هدایت می کنند.
عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درمان سوء‌مصرف مواد مخدر تنها با دارو تحقق نمی‌یابد، افزود: بلکه بهانه‌ای برای کشاندن این بیماران به سمت مراکز ترک اعتیاد برای درمان است بنابراین بر این باورم که این زنجیره باید حفظ شود و توزیع متادون در داروخانه‌ها بدون مطالعه درست نیست و باید مبتنی بر مطالعات علمی و تجربی در مورد آن تصمیم‌گیری شود.
وی با تاکید بر اینکه درمان با دارو جزئی از پروسه پیچیده مداخله و درمان است، ادامه داد: مراجعه مستقیم بیماران به داروخانه ها عوارض زیادی را در پی دارد و از سویی از چرخه مراقبت روانشناسی و حمایتی خارج می شوند.
نماینده مردم شاهین دژ، میاندوآب و تکاب در مجلس دهم، در مورد هولوگرام‌دار شدن متادون تا آخر مهر، گفت: به صورت جدی می‌طلبد سریع‌تر این مهم انجام و بازرسی، نظارت و دقت نظر بیشتری انجام شود تا داروی متادون نشت پیدا نکند البته هولوگرام دار شدن متادون اقدامی مناسب و موثر برای جلوگیری از نشت این دارو است./

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


× 7 = هفت