- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

دهانتان را باز کنید … می‌خواهیم به شما تکنولوژی بخورانیم

Posted By admin On تیر ۲۵, ۱۳۹۲ @ ۱:۱۷ ب.ظ In بسکتبال | No Comments

سمیه مسرور
گروه اجتماعی: صبح که از خواب بیدار می‌شوید به کمک تکنولوژی، با زدن یک دکمه روی کنترل از راه دور، تلویزیون را روشن می‌کنید. دکمه کتری برقی را می‌زنید تا آب جوش بیاید و یک چای کاملا غیرسنتی را در چای‌ساز دم می‌کنید و با استفاده از مایکروفر و یا دستگاه تستر یا مایکروویو نان سرد و یخ زده را گرم کرده و برای صبحانه روی میز می‌گذارید. در یخچال ساید بای سایدتان را که احتمالا به تلویزیون ۱۴ اینچ مجهز است و درونش هم بیشتر شبیه سوپرمارکت سر کوچه‌تان است باز کرده و پنیر، خامه، کره، عسل، مربا و یا حلواشکری بسته‌بندی شده را از آن خارج می‌کنید و در اوج تکنولوژی صبحانه میل می‌کنید.سراغ فرگاز دیجیتالی می‌روید قیمت سرسام‌آورش شما را برای خرید منصرف می‌کند، مایکروفر با ۸ دستور پخت هم بدون کاتالوگ فارسی و سی دی آموزشی نحوه استفاده آن است، پس بی‌خیال آن می‌شوید. تلویزیون فلت و سینمای خانوادگی هم برای آپارتمان ۶۰ متری شما کمی بزرگ به نظر می‌رسد و باید به خاطر خریدن آن زیر بار قرض بروید و نصف وسایل منزل را هم برای جا دادن آن به صورت زیر قیمت به سمساری بفروشید که تمام این عوامل در نخریدن سینمای خانوادگی موثر می‌باشد. . به این ترتیب خوشحال به سراغ پرداخت قبض با کارت بانک‌های متصل به شبکه شتاب می‌روید. از آنجا که خدمات آب، برق، گاز و تلفن جزء ساده‌ترین نیازهای یک شهروند است پس هر دو ماه یک‌بار ملزم به پرداخت قبوض در فرم و رنگ‌ها و نام‌های مختلف هستید. شندرغاز پول باقیمانده از حقوقتان که تحت تأثیر تبلیغات کاذب به حساب عابر بانک واریز کرده‌اید، به شما روحیه‌ای مضاعف برای پرداخت قبوض از این طریق می‌دهد. پس قبض‌های آب، گاز، برق، تلفن ثابت و همراه و اگر آخر سال باشد قبض عوارض و مالیات سالانه را به دست می‌گیرید و به سمت بانک می‌روید و پشت دستگاه عابر بانک می‌ایستید کارت را وارد می‌کنید و گزینه پرداخت قبض را فشار می‌دهید. هنوز صفحه پرداخت روی مانیتور عابر بانک نقش نبسته که به علت ابری شدن هوا یا سرما و گرمای شدید و نیز تمام شدن پول، گیر کردن پول و چند دلیل دیگر، با جمله با عرض معذرت، دستگاه به علت خرابی قادر به انجام دستور شما نمی‌باشد و منتظر بمانید برخورد می‌کنید. اما چون عزمتان را برای پرداخت قبوض جزم کرده‌اید به داخل بانک می‌روید. هیچ کارمندی جوابتان را درست و حسابی نمی‌دهد و تنها مشکل خرابی دستگاه را قطع شدن شبکه شتاب اعلام می‌کنند و دیگر هیچ. ولی شما به خاطر جلوگیری از قطع شدن خدمات شهری که نیاز اولیه شما هستند در صف عریض و طویل بانک می‌ایستید تا حتما قبض‌ها را پرداخت کنید. دو ساعتی که در صف ایستاده‌اید با خیال‌پردازی‌های شیرین در باب پرداخت قبض پیش از آخرین مهلت، به باجه می‌رسید. قبض‌ها را روی میز می‌گذارید و آماده می‌شوید که پول بدهید و یا از کارتتان استفاده کنید که کارمند صندوق دریافت وجه، نگاه چپی به قبوض رنگ و وارنگ‌ شما می‌اندازد و شما را خلع سلاح می‌کند: “قبض نمی‌گیریم. پرداخت قبض از طریق اینترنت، تلفن بانک یا کارت بانک‌های عضو شتاب انجام می‌شود” و شما تا بگویید دستگاه عابر بانک خراب است می‌شنوید “برو فردا بیا یا به بانک‌های دیگر سر بزن. ”
حالا دهانتان را باز کنید که می‌خواهیم تکنولوژی جدیدتری به شما بخورانیم. تکنولوژی ذهن که به شما کمک می‌کند تا با وجود مشکلات فراوان عصر سرعت و تکنولوژی و نبود امکانات کافی و ضروری به اعصاب و روانتان تسلط پیدا کنید و در زمان قرار گرفتن در چنین موقعیت‌هایی بتوانید بر خودتان مسلط شوید. آری! در این مواقع که اینترنت پرسرعت قطع است، دستگاه کارت‌خوان و عابر بانک خراب می‌شوند و امکان خرید اجاق گاز دیجیتالی، مایکروفر، تلویزیون فلت و مونیتور تخت ندارید و نمی‌توانید قبض‌های خود را با تکنولوژی پرداخت کنید، به خودتان بگویید اگر این امکان وجود داشت که این همه خرید کنید و قبض‌هایتان را بدون دردسر پرداخت می‌کردید جای تعجب داشت.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%af%d9%87%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%a7%d8%b2-%d9%83%d9%86%d9%8a%d8%af-%d9%85%d9%8a%e2%80%8c%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%87%d9%8a%d9%85-%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d9%85%d8%a7-%d8%aa/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.