دلاورمردان ارتش سرفرازان جغرافیای تاریخ

دلاورمردان ارتش  سرفرازان جغرافیای تاریخ

گروه سیاسی: امنیت حاکم بر ایران رهاورد اعتماد امام (ره) به ارتش بود به طوری که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران لرزه بر اندام دشمنان این مرز و بوم انداخته است.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و تحولی که در جامعه روی داد انحلال ارتش با توجه به شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران به گوش رسید و عده‌ای با خواسته‌ای حق به جانب در لوای حمایت از اسلام شعار فروپاشی ارتش و شکل‌گیری دوباره آن را از نیروهای توحیدی خواستار شدند به این بهانه که ارتش طاغوتی در برابر ملت ایستاده و باید منحل شود.
این شعار، مطالبه کسانی جز منافقان و ضد_انقلابیون نبود که برای انحلال ارتش تظاهرات راه می‌انداختند و با امام خمینی (ره) ملاقات می‌کردند اما ایشان با دوراندیشی خود در سال ۵۸ روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نامیدند و با حمایت خود از ارتش بر خواسته دشمنان داخلی و خارجی خط بطلان کشیدند.
ایشان با صدور پیامی خواستار رژه ارتش با ساز و برگ در شهرستان‌های بزرگ در روز ارتش و اعلام پشتیبانی آنان از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور شدند.
در پیام امام آمده که »ملت ایران موظف هستند از ارتش اسلامی استقبال کرده و پشتیبانی خود را از آنان اعلام کنند. اکنون مخالفت با ارتش اسلامی که حافظ استقلال و نگهبان آن است جایز نیست. ما و شما و ارتش برادرانه باید برای حفظ امنیت کشورمان کوشش کنیم و به شرارت اشرار و اخلال مفسدین خاتمه دهیم«.
با صدور پیام امام و پشتیبانی و حمایت همه‌جانبه ایشان از ارتش، در دوران دفاع مقدس نیز ارتش با جانفشانی‌ها و حماسه‌آفرینی‌های خود ثابت کرد در حفاظت از مرز و بوم ایران و تبعیت از ولی فقیه تا پای جان ایستاده است.
بعد از دوران دفاع مقدس نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای ایجاد قدرت بازدارندگی از هیچ تلاشی دریغ نکرده و با ابداعات و پیشرفت‌های خود در عرصه‌های مختلف و نوسازی و بازسازی تجهیزات گام‌های مثبتی را در راستای خودکفایی برداشته است.
با یک نگاه مختصر به دیگر کشوها و ناآرامی که در آن‌ها رواج یافته نباید فراموش کرد امنیتی که امروز در این مرز و بوم حاکم است در سایه پیشرفت‌ها و توان رزمی و آمادگی بالای نیروهای مسلح است.
امام خمینی (ره) ارتش را کلمه طیبه عنوان کردند و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به فرمان ایشان لبیک گفته و شایستگی‌های خود را نشان داد.
امروزه ارتش جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی رسیده که در منطقه حرف اول را می‌زند و می‌تواند تهدیدی برای دشمنان این آب و خاک باشد.
*ارتش بازوی انقلاب اسلامی ایران است
امیر سرتیپ حشمت‌الله ملکیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم رژه بزرگداشت روز ارتش در ارومیه اظهار داشت: ارتش در جامعه اسلامی دارای جایگاه و منزلت ارزشمندی است که این جایگاه را مدیون مردم است.
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هجمه‌هایی از سوی دشمنان داخلی و خارجی علیه ارتش بیان شد که ارتش با هوشیاری، دقت، تحلیل درست و منطق قوی این هجمه‌ها را بی‌تاثیر ساختند.ملکیان تصریح کرد: ارتش بازوی انقلاب اسلامی ایران است که دشمنان ایران و اسلام قصد داشتند با توطئه‌های متعدد این بازو قدرتمند انقلاب را خلع سلاح کنند.
این مسئول با اشاره به توطئه‌های مکرر دشمنان علیه ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی با درایت و هوشیاری تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند و در اولین فرصت تکلیف ارتش را مشخص ساختند و ارتش را محافظ قرآن و اسلام معرفی کردند.
وی عنوان کرد: ارتش از اول در تثبیت انقلاب اسلامی حضور داشت و در تمام نقاط کشور اگر جانفشانی دلیرمردان ارتشی همچون صیاد شیرازی، بابایی، ستاری و… نبود، انقلاب اسلامی ایران با این سرعت به پیروزی نمی‌رسید.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقش و جایگاه ارزشمند ارتش و ثمرات آن در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: ارتش برای دفاع از خاک ایران ۴۸ هزار شهید به این مملکت هدیه داده است.
ملکیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اذعان داشت: وظیفه ماست که بتوانیم با اعتماد سازی و بسترسازی مناسب به درون مردم وارد شویم.
این مسئول متذکر شد: ارتشیان و بسیجیان با هدایت فنون سیاسی در کنار استانداری آذربایجان غربی بیشتر از گذشته آماده جان‌فشانی هستند و یقینا اجازه کوچک‌ترین حرکت ناشایستی را به دشمنان نخواهد داد.
* ارتش زینت شهر و سرزمین اسلامی است
نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی گفت: ارتش زینت شهر و سرزمین اسلامی است.
حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران محور و رکن اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.
وی افزود: ارتش اسلامی در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان اسلام جنگید و از مردم این مرز و بوم دفاع کرد و افتخار ما است که ارتشی‌ها تابع ولایت هستند.
قریشی تصریح کرد: زمانی که دشمنان درصدد انحلال ارتش بودند امام راحل با کیاست خاص خود توطئه دشمنان را تشخیص دادند دوباره در خصوص ارتش پیام دادند و آن را بازوی نیرومند کشور نامیدند تا بدین‌سان ارتش استقرار پیدا کند. ارتش دلیرمردانی چون صیاد شیرازی، بابایی ستاری، شهید نامجو و هزاران شهید دیگر به این مرز و بوم هدیه داد.
قریشی در خصوص جایگاه ارتش اظهار داشت: لباس سربازی را پوشیدن وظیفه بسیار سختی است که ارتشیان این مرز و بوم به خوبی توانسته‌اند ارزش این لباس را حفظ کنند. ارتش دو خصوصیت بارز دارد که یکی این است که ارتش ما در دل مردم جا دارد و خصوصیت دوم اینکه ارتشیان برای هدف مقدس و والایی خود را آماده می‌سازند.
نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی در ادامه ابراز کرد: ملت ایران اسلامی افتخار می‌کند که در کره خاکی محافظی به نام ارتش دارد که زینت شهر و سرزمین اسلامی هستند.
در پایان سخنرانی از سه تن از فرماندهان برتر آذربایجان غربی، امیر سرتیپ حشمت‌الله ملکیان، امیر رحمان اکبرآبادی فرمانده تیپ ۴۱ نزاجا و امیر سرپوش فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۶۴ تجلیل شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


7 − = سه