نماينده مردم اروميه در مجلس:

دلالان با استفاده از ضعف نظارتی به گرانی دامن می‌زنند

دلالان با استفاده از ضعف نظارتی به گرانی دامن می‌زنند

گروه خبر: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلالان با استفاده از ضعف نظارتی به گرانی دامن می‌زنندگفت: افزایش نقدینگی و تورم مهم ترین دلایل افزایش قیمت خودرو است.
به گزارش آرازآذربایجان سیدهادی بهادری درخصوص دلایل گرانی خودرو اظهار داشت: دلیل اصلی گرانی خودرو افزایش نقدینگی در بازار است که باعث تورم افسارگسیخته و افزایش قیمت ۲ الی ۳ برابری تمام کالاها در سال گذشته شد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش نرخ ارز نیز در افزایش قیمت خودرو موثر بوده و طبیعی است وقتی که قیمت دلار از حدود ۴ هزار تومان به ۱۴ هزار تومان می_رسد خودرو نیز گران می‌شود؛ بنابراین دلیل اصلی گرانی خودرو، تورم است. همچنین دلالان نیز در این بازار به گرانی دامن می‌زنند.
بهادری تصریح کرد: بعضی از بازارها بیشتر تحت تاثیر افزایش نقدینگی و تورم قرار گرفتند و خودرو ازجمله بازارهایی بود که افزایش قیمت بیشتری داشت که این مساله علاوه بر دلایل کلی اقتصادی، دلیل داخل موضوعی نیز دارد؛ به عبارتی وقتی در اثر تحریم و سایر مسائل، عرضه خودرو کاهش می یابد این امر نیز موجب افزایش قیمت خودرو می شود.
نماینده مردم ارومیه درخصوص کسری قطعات و شائبه دپو و انبار خودرو در خودروسازی ها گفت: مساله احتکار خودرو بعید است و تا جایی که ما اطلاع داریم چنین موضوعی صحت ندارد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


+ 6 = دوازده