امام جمعه اروميه:

دشمن‌شناسی مهم‌ترین خصوصیت امام خمینی (ره) بود

دشمن‌شناسی مهم‌ترین خصوصیت  امام خمینی (ره) بود

گروه خبر: امام جمعه ارومیه گفت: مهم‌ترین مشخصه امام خمینی (ره) دشمن‌شناسی و معرفی دشمن بود.
به گزارش آراز آذربایجان حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان برخی از خصوصیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دشمن‌شناسی و معرفی دشمنان به ملت ایران، ایمان راسخ، استقامت، شجاعت و حمایت آن بزرگوار از مستعضفان ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) است.
وی یکی از مهم‌ترین مشخصه امام خمینی(ره) را ایمان به خدا عنوان کرد و تصریح کرد: یکی از خصوصیات مهم امام خمینی (ره) در طول زندگی با برکت خود توجه به خدا و ارتباط با خداوند بود که هیچ‌گاه و در هیچ شرایطی ارتباط خود را با خداوند متعال قطع نکرد.
وی با تاکید بر اینکه خصوصیات امام خمینی (ره) باید بازخوانی شود، ادامه داد: مسئولان و مردم باید خصوصیات بارز امام راحل را مدام تکرار کرده و به سفارشات ایشان عمل کنند.
قریشی در ادامه سخنان خود با اشاره به رعایت تقوای الهی، اطاعت از خداوند و همچنین پرهیز از محرمات خداوند متعال را به نمازگزاران?‎ سفارش کرد.
وی به ایراد خطبه ۱۸۳ نهج‌البلاغه پرداخت و تصریح کرد:حضرت علی(ع) درباره تقوای الهی به مردم سفارش کرده و می‌فرمایند” مردم از خدا بترسید و تقوا پیشه کنید زیرا خداوند در همه حال اعمال شما را زیر نظر دارد و شاهد همه اعمال شما است”.
خطیب جمعه ارومیه به اهمیت ماه شعبان و همچنین ولادت امام زمان در نیمه شعبان اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله حکومت امام مهدی(ع) و مهدویت یک مسئله جهانی است و تنها محدود به اسلام نیست.
وی همچنین به ولادت امام سجاد(ع) در این ماه پرفیض اشاره و خاطرنشان کرد: کتاب صحیفه سجادیه بعد از قرآن معتبرترین کتاب در تاریخ اسلام نام گرفته شده است زیرا نویسنده و گوینده این کتاب هر دو از امام معصوم هستند. امام جمعه ارومیه با بیان اینکه در کشور ما به تعابیر بزرگان فقط یک پرچم وجود داشته و آن پرچم به نام پرچم ولایت فقیه نام گرفته است، تاکید کرد: مسئولان ما باید منویات و خواسته‌های مقام معظم رهبری را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
قریشی خواستار ارائه گزارش فرهنگی مدیران و مسئولان شد و ادامه داد: بنا بر شعار سال و تحقق منویات رهبری مسئولان ما باید اقدامات انجام گرفته در خصوص مسائل فرهنگی جامعه را مورد بررسی قرار داده و در جلسات مختلف این اقدامات و عملکردهای فرهنگی را بیان کنند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


7 + = ده