فرمانده انتظامي آذربايجان غربي خبر داد

دستگیری ۳۷ هزار تبعه خارجی از مرزهای استان در سال جاری

دستگیری ۳۷ هزار تبعه خارجی از مرزهای استان در سال جاری

گروه خبر: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: تعداد ۳۷ هزار تبعه خارجی در مرزهای استان که قصد خروج غیرقانونی از مرزهای استان را داشتند در ۱۱ ماهه سال جاری دستگیر شده‌اند.
به گزارش آراز آذربایجان سردار یحیی شرفی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با بیان اینکه در ۱۱ ماه سال جاری تعداد ۳۷ هزار نفر تبعه خارجی در مرزهای استان که قصد خروج غیر قانونی از کشور را داشتند دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند، اظهار کرد:این افراد که عمدتا تبعه خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش قصد خروج از مرزهای استان به سمت ترکیه را داشتند که خوشبختانه دستگیر و بعد از طی فرایند قضایی از مرز سیستان و بلوچستان ترد گردیدند.وی افزود: این پدیده یکی از عواملی است که برای دستگاه قضایی و دولت دارای هزینه‌های بسیاری است که باید با آن مقابله جدی کرد.
افزایش ۲۸۶ درصدی کشفیات مواد محترقه در استان
وی با بیان اینکه در این مدت زمان سرقت اتومبیل و موتورسیکلت ۱۶ درصد، کشفیات مواد محترقه ۲۸۶ درصد در استان افزایش یافته است، ادامه داد: حدود ۴ میلیون عدد انواع مواد محترقه در آذربایجان غربی کشف شده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۳ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که در این راستا ۶ هزار نفر قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و ۱۰۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر که به صورت عمده اقدام به فروش مواد مخدر می‌کردند متلاشی شده است.سردار شرفی همچنین از دستگیری ۹ هزار و ۸۶۲ سارق نیز در استان خبر داد.
کاهش ۶ درصدی جرائم در آذربایجان غربی در سال ۹۲
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اعلام اینکه در سال ۹۲ کل جرائم در استان کاهش ۶ درصدی را داشته است، بیان داشت: کاهش ۴۸ درصدی مجروحین و مصدومین در حین عملیات، کاهش ۲۱ درصدی تجمعات صنفی ۶۱ درصدی قاچاق سوخت،۱۱ درصدی مرگ مشکوک و ۱۲ درصدی آمار قتل از جمله جرائمی بود که در استان کاهش داشته‌اند.وی ادامه داد: در ۱۱ ماهه سال ۹۲ با تلاش روزافزون نیروی انتظامی و آگاه‌سازی و اطلاع رسانی عمومی صورت گرفته جرایمی نظیر گروگانگیری، آدم ربایی، راهزنی، سرقت بانک سرقت مغازه طلا فروشی به وقوع نپیوسته‌اند.
وی با بیان اینکه در این مدت تصادفات استان ۱۰ درصد کاهش داشته‌اند، گفت: با وجود کاهش ۹ درصدی فوتی در تصادفات رانندگی ۶۶۲ نفر در تصادفات رانندگی در سال جاری جان خود را از دست داده‌اند که با این وجود این آمار همچنان بالا بوده چرا که انسان‌ها سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند.وی اضافه کرد: همچنین در این سوانح ۱۱ هزار و ۵۰۷ نفر مجروح شده‌اند که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای کاهش ۴ درصدی بوده است.سردار شرفی همچنین از کاهش ۸ درصدی شرارت،۲۱ درصدی جرائم صنفی، ۳۹ درصدی مفاسد اجتماعی، ۵۳ درصدی سرقت مسلحانه ۲۵ درصدی کیف قاپی و ۱۹ درصدی سرقت به عنف در ۱۱ ماه سال جاری در استان خبر داد.
آماده باش تمامی نیروها در ایام چهارشنبه آخر سال و عید نوروز
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود از آمادگی تمامی نیروهای نظامی و انتظامی جهت داشتن چهارشنبه آخر سال و عید نوروز آرام و بی دغدغه در استان خبر داد و گفت: چهارشنبه سوری از گذشته جز آیین ما ایرانیان بوده اما متأسفانه شکل سنتی و آرام گذشته آن اکنون تبدیل به ترس و دلهره شده است. با این وجود نیروی انتظامی همچنان همراه مردم در این روز خواهد بود و از تمامی تمهیدات و امکانات خود جهت آرامش شهروندان استفاده خواهد کرد.وی از آماده باش تمامی نیروها در این روز خبر داد و افزود: علاوه بر نیروهای انتظامی، نیروهایی از سپاه و نیروهای کمکی که از ناجا کشور فرستاده شده‌اند تا ایجاد امنیت را برعهده داشته باشند.
وی با اعلام اینکه نگاه ما به چهارشنبه سوری، نگاه امنیتی نیست، بلکه نگاهی اجتماعی است، بیان کرد: هیچ مشکلی با مردم در چهارشنبه سوری نداریم اما به دلیل بازی با مواد محترقه و آتش در این روز، نمی‌خواهیم آسیبی در این روز وجود داشته باشد.
مصدومیت ۲۱۱ نفر در چهارشنبه آخر سال گذشته
سردار شرفی به حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در چهارشنبه آخر سال گذشته ۲۱۱ نفر توسط مواد محترقه مصدوم شده بودند که ۱۶۰ را آقایان و ۵۱ نفر را زنان تشکیل می‌دادند.وی افزود: ۷۷ نفر از این افراد از ناحیه چشم، ۷۷ نفر از ناحیه دست و ۱۵ نفر نیز از ناحیه پا دچار مصدومیت شده بودند که آسیب دیدگان از ناحیه چشم و دست به حدی شدید بوده که تعداد بیشتری از آن‌ها باید تا پایان عمر نقص عضو را تحمل می‌کردند.
وی آموزش را اولین و اصلی‌ترین گام در ارائه رفتارهای درست به خانواده‌ها و جوانان در این روز عنوان کرد و تصریح کرد: ارائه بروشورهای هشداردهنده، آموزش دانش?آموزان در مدارس، برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و درج مطالب و مقالات مختلف در انواع رسانه‌ها از جمله برنامه‌های انجام شده در راستای آموزش خانواده‌ها از خطرات سوء مواد محترقه است که توسط نیروی انتظامی استان صورت گرفته است.
روزنامه آراز آذربایجان رتبه برتر در انتشار اخبار انتظامی استان در سال ۹۲ کسب کرد
علی قهرمان معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی نیز در این نشست با قدردانی از همراهی خبرنگاران در اطلاع رسانی و آگاه‌سازی عمومی در خصوص جرم و جلوگیری از آن، اظهار کرد: رسانه‌ها بازوان توانمند انتظامی استان در پیشگیری از جرم در جامعه هستند و نقش خود را در چند سال گذشته در استان به خوبی ایفا کرده‌اند.
وی با تقدیر از روزنامه آرازآذربایجان در درج اخبار مختلف انتظامی و مقالات و غیره افزود: روزنامه آرازآذربایجان در بین نشریات استان به دلیل اختصاص بیشترین تعداد اخبار و مقالات امسال نیز رتبه برتر در انتشار اخبار انتظامی در استان را کسب کرده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۶:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


6 − چهار =