معاون اول قوه قضاییه در ارومیه:

دستگاه قضا آماده پشتیبانی از اشتغال و اقتصاد کشور است

دستگاه قضا آماده پشتیبانی از اشتغال و اقتصاد کشور است

آرازآذربایجان- معاون اول قوه قضاییه گفت: دستگاه قضا با تمام قوا از فعالان اقتصادی و توسعه اشتغال در هر نقطه از کشور که موجب تثبیت اقتصادی داخلی می شود، حمایت می کند.
حجت الاسلام غلامحسین محسنی ‌اژه‌ای روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: هر امری که در راستای حمایت از تولید داخلی و توسعه اشتغال در جامعه شود، مورد حمایت دستگاه قضاست.
وی با اشاره به اینکه قدرت اقتصادی یکی از مولفه های مهم اقتدار جامعه به شمار می رود، ادامه داد: اگر فعالان اقتصادی دچار جرم شوند، باید به گونه ای با آنها رفتار کنیم که لطمه ای به فعالیت اقتصادی این قشر وارد نشده و بخش تولید ضرر نکند.
وی بیان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در تلاش هستند تا با پمپاژ اخبار نادرست در جامعه، یاس و نا امیدی را در بین مردم ترویج کنند که اتحاد مردم و مسوولان سد محکمی در مقابل این توطئه هاست.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: برخی افراد نیز ناخواسته به شایعه پراکنی دشمنان در جامعه دامن می زنند و خود نیز آنان را همراهی می کنند که باید در این راستا با هوشیاری برخورد شود و اقدامات لازم صورت گیرد.
حجت الاسلام محسنی اژه ای ادامه داد: ایران اسلامی در دنیای امروز با اقتدار توانسته عزت، شرافت، عظمت و جاودانگی کشورمان را به جهانیان نشان دهد و همایش ۷۰۰ هزار نفری اخیر بسیجیان نمونه ای از این اقتدار است.
وی با اشاره به اینکه حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مزدوران و منافقان کوردل نمونه ای دیگر از اقتدار سربازان جمهوری اسلامی ایران است و امنیت پایدار کشور را نشان می دهد، افزود: باید دقت کنیم که ایستادن در مقابل دشمنان زمینه ساز اقتدار همیشگی جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: عربستان سعودی، صدام و قزافی که خود را تسلیم استکبار کردند، هزینه بسیار زیادی را برای خود به بار آوردند و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران با اقتدار به این درجه از امنیت و اقتدار رسیده است.
معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: نحوه رفتار ترامپ با عربستان سعودی به عنوان کشوری مسلمان، هیچ وقت برای ما خوشحال کننده نبوده و مایه ناراحتی ما شده است و نشان می دهد که تسلیم شدگان چه هزینه ای را پرداخت می کنند.
حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به اینکه عدالت مهمترین رکن قضاوت است، اضافه کرد: اگر قاضی عدالت نداشته باشد حق قضاوت ندارد زیرا برای قاضی هیچ حزب و جناحی فرقی ندارد و باید در اعلام حکم بی طرفی خود را حفظ کند.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی یکی از نهادهای رو به رشد در کشور است، گفت: این نیروی مقتدر با تنوع کاری بالا در ماه های اخیر عملکرد مناسبی را در دستگیری مفسدان اقتصادی داشته است.
*اختیارات دستگاه قضایی در استانهای مرزی افزایش یابد
استاندار آذربایجان غربی گفت: اختیارات دستگاه قضایی در استانهای مرزی مثل آذربایجان غربی افزایش یابد.
محمد مهدی شهریاری صبح شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی از موقعیت حساسی برخوردار است افزود: مهمترین وظیفه قوه قضائیه برقراری عدالت است مردم دستگاه قضا را پناهگاه خود می دانند.
وی ادامه داد: مردم در هیچ کشوری پناه نخواهد داشت مگر در کشوری که قوه قضائیه آن مقتدر و عادل باشد، خوشبختانه در کشور شاهد رشد روز افزون اقتدار و رعایت عدالت قوه قضائیه در کشور هستیم.
شهریاری اظهارداشت: مهمترین وظیفه دستگاه قضایی پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی، بی طرفی در قضاوت ها، رعایت عدالت و تقویت اعتماد مردم بر اساس اصول مصرع قانون اساسی است.
استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت برخورد قاطعانه دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط و اوضاع اقتصادی برخورد با مفسدان ضروری است.
در این آیین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، علی اکبر گروسی به عنوان رییس کل جدید دادگستری استان معرفی و جایگزین توکل حیدری شد.
آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه روز گذشته در حکمی علی اکبر گروسی را به عنوان رییس شعبه اول دادگاه تجدید نظر و رییس کل دادگستری آذربایجان غربی منصوب کرد.
توکل حیدری از سال ۹۱ رییس کل دادگستری آذربایجان غربی بود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۲۵ ب.ظ

دیدگاه


9 − = هشت