نماينده مردم اروميه در مجلس:

در راهپمایی‌ها همه را دعوت می‌کنیم اما برای تشکیل حزب شرط مدرک کارشناسی می‌گذاریم

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی راهپیمایی ۲۲ بهمن و راهپیمایی قدس فرا می‌رسد همه را دعوت می‌کنید که در راهپیمایی حضور داشته باشند. اما وقتی مردم می‌خواهند حزبی تشکیل دهند، شرط داشتن مدرک کارشناسی را قرار می‌دهید.
به گزارش ایلنا، نادر قاضی‌پور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی نحوه تشکیل و فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل سوم قانون اساسی با بند الف ماده ۴ این طرح که بر اساس آن داشتن حداقل مدرک کارشناسی یا معادل آن برای ورود به حزب ضروری شمرده شده است، مخالفت کرد.نماینده مردم ارومیه با طرح این سوال که چرا وقتی پای سیاست به میان می‌آید مردم عادی و کارگران حذف می‌شوند، افزود: گذاشتن شرط داشتن حداقل مدرک کارشناسی و یا معادل آن به معنی حذف نخبگانی است که به دلایلی نتوانستند مدرک بگیرند.
وی با بیان اینکه در اینجا بحث کشاورزان و کارگران عزیز مطرح است، خاطرنشان کرد: آیا کسانی که در هشت سال دفاع مقدس برای کشور جنگیده‌اند و نتوانسته‌اند درس بخوانند الان باید محروم شوند.
قاضی پور تصریح کرد: بحث ما عقل و شعوری است که مردم عادی خیلی بیشتر از برخی از مسئولین دارند.
نماینده مردم ارومیه همچنین ادامه داد: وقتی راهپیمایی ۲۲ بهمن و راهپیمایی قدس فرا می‌رسد همه را دعوت می‌کنید که در راهپیمایی حضور داشته باشند. اما وقتی مردم می‌خواهند حزبی تشکیل دهند، شرط داشتن مدرک کارشناسی را قرار می‌دهید.وی از نمایندگان خواست که به خاطر عموم مردم به ویژه کارگران و کشاورزان به حذف این بند رای دهند تا آحاد مختلف مردم بتوانند تشکیل حزب دهند.
کمال پیرموذن نیز در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۲۶ قانون اساسی در رابطه با این موضوع اظهار داشت: من صرفا از کارگران دفاع نمی‌کنم بلکه از آحاد ملت عزیز ایران دفاع می‌کنم.نماینده مردم اردبیل با تاکید بر اینکه هیچ کس را نمی‌توان از شرکت در احزاب منع کرد، از نمایندگان خواست که به اخطار قاضی پور رای مثبت دهند.
علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت، یادآورشد: در اینجا بحث هیات موسس مطرح است، لذا من اخطار قانون اساسی را وارد نمی‌دانم چراکه افراد عادی نیز می‌توانند وارد حزب شوند و شرط داشتن حداقل مدرک کارشناسی و یا معادل آن برای هیات موسس گذاشته شده است.سرانجام پیشنهاد حذف بند الف ماده ۴ طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی از نمایندگان مجلس رای نگرفت.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


− 3 = شش