در بازی فینال سوپر لیگ والیبال در حق هواداران ارومیه ظلم شد

در بازی فینال سوپر لیگ والیبال در حق هواداران ارومیه ظلم شد

نوشین احسانی
گروه ورزشی:لیبروی تیم ملی والیبال گفت: در بازی فینال سوپر لیگ والیبال در حق هواداران ارومیه ظلم شد و هم اکنون فقط به تیم ملی فکر می‌کنم.
به گزارش آرازآذربایجان بازی فینال سوپر لیگ والیبال که ۲۷ اسفند ماه سال ۹۳ در تهران برگزار شد، حواشی بسیاری داشت که به علت مصادف شدن این حواشی با روزهای آخر سال و تعطیلات باعث شد تا مسکوت بماند و به آن‌ها پرداخت نشود.
عبدالرضا علیزاده، لیبروی تیم شهرداری ارومیه و تیم ملی والیبال یکی از قدیمی‌ترین و متعصب‌ترین بازیکنان ارومیه که خود نیز شاهد این درگیری‌ها بود جزء چند بازیکنی است که از تیم شهرداری ارومیه به تیم ملی دعوت شده است؛ علیزاده که پس از بازی در مصاحبه با صدا و سیما نیز از ظلمی که در حق هواداران ارومیه شده بود گله کرد مانند بسیاری از بازیکنان بومی از اتفاقات پیش آمده ابراز ناراحتی کرد؛ در این خصوص گفت‌و‌گویی با وی صورت گرفته که می‌خوانید:
* نظرتان در مورد بازی فینال مقابل تیم پیکان چیست؟
در فصل ۹۳ تا روز آخر تمام بازی‌ها و مواردی که مدنظرمان بود بر وفق مراد پیش رفت و کارها مهندسی شده بود و آنالیز و سیستم تمرین به بهترین نحو اجرا می‌شد اما در روز آخر آن‌طور که می‌خواستیم نشد و نتوانستیم برنده بازی شویم.
* پس از پایان بازی اتفاقات تلخی به وقوع پیوست؛ تا چه حد در جریان اتفاقات هستید؟
پس از پایان بازی از هر تیم یک نفر برای تست دوپینگ انتخاب می‌شوند و من بازیکنی بودم که از تیم شهرداری ارومیه برای تست انتخاب شدم؛ پس از اینکه برگشتم با صحنه ضرب و شتم هواداران ارومیه مواجه شدم.
* مسئول برگزاری مسابقه فینال که فدراسیون والیبال بود نتوانست میزبان شایسته‌ای برای هواداران ارومیه باشد در این باره چه صحبتی دارید؟
رسم میهمان نوازی این نیست که نوجوانان ۱۷، ۱۸ ساله که چند صد کیلومتر راه را برای تماشای بازی تیم محبوبشان آمده بودند بدون کفش به شهر خود بازگردند و بازیکنان برای آن‌ها کفش تهیه کنند و علاوه بر این مورد ضرب و شتم نیز قرار بگیرند؛ با اینکه گفتن بعضی حرف‌ها ممکن است به ضرر من تمام شود اما غیرت و شرف آذربایجانی اجازه نمی‌دهد تا ساکت بمانم.
* علاوه بر میزبانی بد فدراسیون والیبال بایکوت خبری این موضوع و وارونه جلوه دادن درگیری‌ها بسیار بحث برانگیز بود، شما به عنوان یکی از بازیکنانی که در صحنه حضور داشتید چه نظری دارید؟
آخرین روز مسابقات سوپرلیگ و پس از بازی فینال و رخ دادن اتفاقات فوق به دروغ عنوان شد که تماشاگران ارومیه موجب درگیری شدند و درگیری بین دوگروه تماشاگران موجب زد و خورد شد در صورتی که این موضوع به هیچ وجه صحت نداشت.
* فدراسیون عنوان کرده که به دلیل جلوگیری از درگیری، ماموران یگان ویژه وارد صحنه شده‌اند در صورتی که تماشاگران ارومیه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، آیا این ضعف در برگزاری مسابقات نیست؟
ارومیه بیش از ۱۰ سال است که در مسابقات سوپرلیگ میزبانی می‌کند و در هر بازی بیش از ۷ هزار تماشاگر در سالن حاضر می‌شود و شاید بین آنها نیز تماشاگری باشد که شیطنت کند اما ماموران نیروی انتظامی به قدری با خوش رفتاری و ملایمت آنها را ارشاد می‌کنند که تا به حال حتی خون از دماغ کسی نیامده است.
* با توجه به دیده‌ها و مستندات، آیا تماشاگران ارومیه کار ناپسندی انجام داده بودند؟
هرچند ما بازی را واگذار کرده بودیم اما من مطمئنم که تماشاگران ارومیه کار غیراخلاقی انجام نداده بودند چون خودم شاهد این قضایا بودم هر چند اگر هواداران کار زشتی نیز انجام ‌می‌دادند، یگان ویژه وظیفه داشت ارشاد و نهی از منکر کند نه اینکه با باتوم و گاز اشک‌آور نوجوان ۱۴ ساله را مورد ضرب و شتم قرار دهد، میانگین سنی تماشاگران ارومیه زیر ۲۰ سال بودند.
* چه نظری در خصوص تماشاگران ارومیه دارید؟
در ارومیه همیشه می‌گویند که والیبال در خون ماست و تماشاگران ارومیه این امر را ثابت کردند که با اینکه به ناحق خونشان ریخته شد اما بازهم از والیبال دست نکشیدند و تا آخرین لحظه از والیبال حمایت کردند و از آنها تشکر می‌کنم.
* در مورد برد پیکان و نحوه قضاوت چه نظری دارید؟
تیم پیکان با شهامت بازی کرد و با اینکه بازی در دست تیم ارومیه بود توانست برنده از زمین خارج شود. به آقای پورکاشیان نیز تبریک می‌گویم که با اینکه آخرین قضاوت ایشان در دنیای داوری بود بدون قصد و غرض سوت زدند.
*تیم ارومیه با اینکه سوار بر بازی بود و میتوانست سه بر یک بازی را از آن خود کند اما بازی را واگذار کرد، چرا این اتفاق افتاد؟
ما دو بر یک پیش بودیم اما تجربه نشان داده که هر تیمی خود را قبل از اتمام بازی برنده فرض کند دچار مشکل خواهد شد اما در ست چهارم شهرداری ارومیه از فاز بازی خارج شد و همین امر باعث شد که پیکان با حرفه‌ای گری بازی را از دست ما خارج کند؛ در ست پنجم همه چیز برابر است و هر تیمی که به موقع تعویض کند و از زمان‌های فنی استفاده کند برنده خواهد بود که پیکان توانست قهرمانی سوپرلیگ را چنگ ارومیه درآورد.
* در حال حاضر برای چندمین بار در تیم ملی حضور دارید، برای آینده چه تصمیمی گرفته‌اید؟
فعلا فقط به تیم ملی فکر می‌کنم و هدفم این است که جز نماینده‌های خوب استان خود در رده ملی باشم؛ در ضمن همانطور که قبلا گفته‌ام تا زمانی که ارومیه به من نیاز داشته باشد در ارومیه بازی می‌کنم.
* و اما حرف آخر …
هواداران ارومیه بهترین هواداران هستند و سال گذشته و امسال این مهم را ثابت کردند. سال قبل پس از ۵ باخت باز هم از تیم حمایت کردند و جز بهترین‌ها بودند.
امسال نیز ارومیه در بازی‌های خانگی رکوردی از خود به یادگار گذاشت که شاید تکرارش سخت باشد. ارومیه امسال در بازی‌های خانگی بدون حتی یک ست باخته بازی‌ها را به اتمام رساند و این به پشتوانه و حمایت همین هواداران والیبال دوست است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۴:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


2 + پنج =