مدیر دفتر استانی ستاد احیا دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی:

دریاچه ارومیه ۲سال دیرتر به تراز اکولوژیک می رسد

دریاچه ارومیه ۲سال دیرتر به تراز اکولوژیک می رسد

آراز آذربایجان-مدیر دفتر استانی ستاد احیا دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: ۲سال از برنامه رسیدن به تراز اکولوژیکی دریاچه ارومیه عقب هستیم.
فرهاد سرخوش با اشاره به اینکه طبق برنامه دریاچه ارومیه درتراز اکولوژیک ۱۴میلیارد متر مکعب آب و در وسعت ۴۲۰۰تا ۴۴۰۰ کیلومتری خواهد بود افزود: در حال حاضر وسعت دریاچه ۲هزار و ۹۳ کیلومتر مربع و تراز آن ۱۲۷۰.۵۸ است که با عدم تامین به موقع اعتبارات برای رسیدن به تراز اکولوژیک دو سال از برنامه تراز اکولوژیکی عقب هستیم.
وی گفت: طبق نقشه راه مصوب شده،۱۰سال برای اجرای پروژه های احیای دریاچه ارومیه ،تثبیت و احیا زمان تعیین شده اما طی سال ۹۳_۹۴ تا سال ۹۶،اعتبارات به صورت ۱۰۰درصد پرداخت نشده است و برخی پروژه ها به مدار بهره برداری نرسیدند.
سرخوش با بیان اینکه پروژه های آبرسانی به دریاچه ارومیه تا پایان سال به بهره برداری می رسد خاطر نشان کرد: تصفیه خانه ارومیه و گلمان و خطوط انتقال آنها تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه دریاچه ارومیه یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون مترمکعب آب دارد تصریح کرد: درحال حاضر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۷۰ میلیون مترمکعب افزایش دارد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


− 6 = سه