رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام:

دریاچه ارومیه حیات آذربایجان است

دریاچه ارومیه حیات آذربایجان است

گروه خبر: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چه مسئله‌‌ای مهم‌‌تری از دریاچه ارومیه داریم؛ در این خصوص پژوهش انجام دهید زیرا دریاچه ارومیه حیات آذربایجان است.
علی اکبر ولایتی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با بیان اینکه نظیر دانشگاه آزاد اسلامی را در کل جهان نمی‌توان یافت، ابراز کرد: دانشگاه آزاد نهادی غیردولتی و غیرخصوصی است که متعلق به هیج جای خاصی نیست بلکه متعلق به مردم می‌‌باشد.
وی ادامه داد: لذا انتظار می‌رود این دانشگاه در عرصه‌ای قدم بگذارد که عرصه‌ی نوینی در بین مراکز دانشگاهی باشد.
رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دست ما در دانشگاه آزاد بازتر از دانشگاه دولتی است، اذعان داشت: در یک جمع محدود می‌‌توانیم برای حفظ کمیت کنونی و ارتقاء کیفیت اقدام کنیم بر همین مبنا نخواهیم گذاشت واحدی از مجموعه‌ی دانشگاه تعطیل شود.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان ساخت: با توجه به کاهش تعداد دانشجو در کل دانشگاه‌‌های کشور باید تدبیری برای وفق دادن با شرایط جدید اتخاد کرد.
ولایتی با بیان اینکه تبریز مرکز آذربایجان است و باید الگوی مجموعه دانشگاه‌های آزاد در منطقه باشد، گفت: در تاریخ ایران تبریز همیشه پیشتاز بوده است، به صورتی که اولین شهر دانشگاهی است که مجموعه‌ای عظیم همچون ربع رشیدی را در خود جای داده بود در زمانی که مشابه دومی در جهان نداشت.
وی یادآور شد: دانشگاه ربع رشیدی دارای ??? دانشجو و اساتید از اقصی نقاط ایران در عهد ایلخانی بوده که از ریاضیات تا نجوم، پزشکی، ادبیات، فقه و علوم قرآنی تدریس می‌شده است.
رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه رصدخانه‌ی خواجه نصیر بهانه‌ای برای ایجاد بزرگ‌ترین کتابخانه‌ی کشور شد، تصریح کرد: این کتابخانه‌ی بزرگ که با تدبیر از حمله‌ی مغول در امان ماند به پلی برای وجود اسناد علمی قبل و بعد از حمله مغول قرار گرفت.
این استاد دانشگاه با اشاره به پیشینه‌ی درخشان آذربایجان افزود: در زمانی که ستارخان در محاصره افتاد روس‌ها پرچمی فرستادند تا ستارخان بر سر در منزل خود بزند و در امان بماند اما او حرف تاریخی زد و گفت که هفت دولت باید زیر پرچم ایران قرار گیرند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رهبر ما از خطه آذربایجان است و بزرگان زیادی قرن‌‌ها از این خطه برخاسته‌‌اند، عنوان کرد: موسسان ایران تجدید یافته با سلسله صفویه آذربایجان بوده است.
این مقام مسئول خطاب به حضار گفت: مسئله محور باشید، چه مسئله‌‌ای مهم‌‌تری از دریاچه ارومیه داریم؛ در این خصوص پژوهش انجام دهید زیرا دریاچه ارومیه حیات آذربایجان است و برای حل مشکل آن برخورد پزوهشی و دانشگاهی داشته باشید.
وی در پایان با تاکید بر اینکه ترکیه به لحاظ علمی و تعداد مقالات در سطح جهانی از ما عقب تر است، متذکر شد: باید به جای تحصیل فرزندان ما در کشورهای همسایه دانشجویانی از ترکیه و آذربایجان به ایران بیایند و در این دانشگاه‌ها تحصیل کنند، امید داریم با اساتید شایسته این منطقه جهش دوباره‌ای در حوزه‌ی علمی داشته باشد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه احیای دریاچه به یک عزم ملی نیاز دارد والا نتیجه نمی‌گیریم گفت: حیات انسان‌ها در خطر است و این مسئله باید با جدیت پیگیری شود. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار با رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد
با اشاره به اینکه دکتر ولایتی با توجه به کتب زیادی که در زمینه تاریخ دارند، به تاریخ آذربایجان به خوبی مسلط هستند اظهار کرد: ایشان به حساسیت آذربایجان و پیچیده بودن مسائل سیاسی و فرهنگی این منطقه اشرافیت کامل دارند.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها بازار و غیره همه حساسیت خوبی نسبت مسایل دینی و ملی دارند افزود: باید به این استان که به تعبیر مقام معظم رهبری سر ایران است توجهی بیشتری شود.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در موضوع دریاچه ارومیه دولت باید توجه بیشتری داشته باشد تصریح کرد: اگر وضع دریاچه به همین منوال پیش رود، تا ۱۰ سال آینده آذربایجان شرقی و غربی و زنجان و اردبیل باید تخلیه شوند. ضمن اینکه همین الان هم اطراف دریاچه اثرات شوره‌زاری دریاچه را لمس می‌کنند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از آناج، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه احیای دریاچه به یک عزم ملی نیاز دارد والا نتیجه نمی‌گیریم خاطرنشان کرد: حیات انسان‌ها در خطر است و این مسئله باید با جدیت پیگیری شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۶:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


6 − = هیچ