رئيس‌جمهوردر اجتماع مردم تبريز:

دریاچه ارومیه به عنوان نگین ایران باقی خواهد ماند

دریاچه ارومیه به عنوان نگین ایران باقی خواهد ماند

گروه خبر:رئیس‌جمهور درجمع مردم تبریزگفت : دولت به تعهداتش در این زمینه عمل می‌کند، به طوری که همین الان بیش از هزار میلیارد تومان طرح و پروژه‌های متعدد اجرا می‌شود.
روحانی افزود :از مسئولان ستاد احیا خواسته‌ام تا پایان دولت دوازدهم، ارتفاع آب دریاچه یک متر اضافه شود. به گزارش آرازآذربایجان ، وی دریاچه ارومیه را از تعهدات دولت دانست و اظهار داشت: من به مردم تبریز و آذربایجان و آذربایجان غربی و منطقه غرب کشور اعلام می‌کنم؛ مردم خوب توجه کنید؛ اگر تلاش‌های دولت یازدهم و دوازدهم از سال ۹۲ نبود، شهریور سال گذشته؛ یعنی شهریور ۹۶ شما چیزی به نام دریاچه ارومیه نداشتید.وی ادامه داد: خواهش می‌کنیم صاحبنظران، محققین، دانشگاهیان توضیح دهند؛ اگر روند دریاچه ارومیه، روند گذشته بود، در شهریور ۹۶ دریاچه ارومیه به طور کامل خشک شده بود. امروز من به شما اعلام می‌کنم؛ دولت یازدهم، دو هزار و دویست میلیارد تومان برای دریاچه ارومیه هزینه کرده است.
روحانی با بیان اینکه من به شما قول می‌دهم دریاچه ارومیه به عنوان نگین ایران باقی خواهد ماند تصریح کرد: دولت به عنوان یکی از تعهدات خود به وظایفش در قبال دریاچه ارومیه عمل خواهد کرد. همین الان طرح و پروژه‌های متعددی با ارزش بیش از هزار میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه در دست اجرا است.
رئیس‌جمهور ادامه داد: من از مسئولین ستاد احیاء و کسی که در دولت یازدهم مسئول این ستاد بوده و امروز جزء هیئت وزیران است، امروز به عنوان معاون رئیس جمهور است؛ از ایشان خواسته‌ام و به من قول داده تا پایان دولت دوازدهم، ارتفاع آب دریاچه ارومیه، یک متر اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه ما به تعهدات‌مان تا جایی که در توان داشته باشیم، عمل خواهیم کرد تصریح کرد: ما به تعهداتی که به مردم آذربایجان داده‌ایم، پایبند هستیم.
روحانی آب، راه، بهداشت و درمان را مهم‌ترین پروژه‌های گذشته و آینده دانست و افزود: سدهایی که در دستور کار است به عنوان تعهد ماست، در زمینه راه و ارتباطات ما به تعهدمان عمل خواهیم کرد.
رئیس‌جمهور، راه‌آهن میانه به تبریز را جزء وعده‌های دولت دانست و اظهار داشت: ان‌شاءالله تا هفته آینده ریل‌گذاری به بستان‌آباد خواهد رسید و امسال راه‌آهن بستان‌آباد افتتاح خواهد شد و به ادامه آن به سمت تبریز هم متعهد هستیم و آن را ادامه خواهیم داد.
روحانی ادامه داد: من می‌خواهم به مردم بگویم پای آنچه به شما وعده دادیم ایستاده‌ایم. علی‌رغم سختی‌ها و مشکلاتی که شما می‌دانید پیش پای دولت است؛ شما بحمدلله در آذربایجان امسال از رحمت آسمانی و الهی برخوردار بودید و وضع بارندگی در آذربایجان نسبت به پارسال بهتر بوده است. نسبت به بلندمدّت هم بهتر بوده است. امّا در عین حال، در استان‌هایی ما با سختی‌ها و مشکلات فراوانی در زمینه آب کشاورزی، آب صنعت و حتی در برخی جاها برای آب آشامیدن با مشکلات مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه دولت متعهد است که آن‌ها را انجام دهد اظهار داشت: کمیته سه نفره وزیر نیرو، وزیر کشاورزی و معاون محیط زیست به عنوان یک مسئولیت مهمّ، مسئله آب در کشور را دنبال خواهند کرد.
روحانی با بیان اینکه ما به آنچه که مربوط به آذربایجان بوده و وعده داده‌ایم عمل خواهیم کرد تصریح کرد: بدانید در دولت یازدهم ۳ هزار و نهصد و نود و هفت میلیارد تومان برای پروژه‌های مختلف در آذربایجان هزینه کرده است؛ یعنی دو و یک دهم برابر چهارسال قبل از دولت یازدهم. اگر چهارسال دولت یازدهم را با چهارسال قبل از آن مقایسه کنید بیش از دو برابر؛ دو و یک دهم برابر هزینه کرده‌ایم و در این سفر هم ۲۸ طرح و پروژه را به مردم آذربایجان قول می‌دهیم و امروز عصر در شورای اداری تشریح خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰ ب.ظ

دیدگاه


سه × = 27