معاون استاندار آذربايجان غربي:

درآمد سرانه آذربایجان غربی وضعیت مناسبی ندارد

درآمد سرانه آذربایجان غربی وضعیت مناسبی ندارد

گروه خبر: معاون امور اقتصادی و منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: درآمد سرانه در آذربایجان¬غربی وضعیت مناسبی ندارد.
رضا حسینی در سومین جشنواره کشوری گیلاس اشنویه اظهارداشت: درصدد ارتقای فضای کسب و کار در آذربایجان غربی با همراهی مدیران استانی هستیم.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی از نظر درآمد سرانه وضعیت مناسبی ندارد و بنا داریم با مدیریت مجوزها و هدایت سرمایه گذاران، منابع مالی را به سمت گشایش اشتغال و کسب درآمد سوق دهیم.
معاون امور اقتصادی و منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: از سرمایه گذارانی که می‌خواهند کار اقتصادی در استان انجام دهند استقبال می کنیم تا زمینه سرمایه گذاری امن تر باشد.
تخصیص۲۳۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت¬های گردشگری آذربایجان¬غربی
معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های گردشگری استان خبر داد.
حسین تاجیک نیز در جشنواره اظهارداشت: سهم اشنویه از محل سایر منابع تسهیلاتی از جمله کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مبلغی معادل ۸۰ میلیارد تومان است که امیدواریم با پیگیریهای استان بتوانیم زیرساختهای گردشگری را دراین شهرستان توسعه بدهیم.
وی بوم گردی را یکی از فرصت های ایجاد اشتغال عنوان کرد و ادامه داد: ما در سراسر کشور و بویژه در استانهای مرزی روستاهای آبادی داریم که میتوانند از فرصتهای طبیعی و تاریخی برای راه اندازی اقامتگاههای بوم گردی استفاده کرده و ایجاد اشتغال نمایند .
تاجیک اظهار امیدواری کرد: ما در استان آذربایجان غربی و بویژه اشنویه ظرفیتهای خوبی برای توسعه گردشگری داشته و این استان دارای ظرفیتهای طبیعی، مذهبی، قومی و صنعتی منحصربفردی است که اگر همدلی و همکاری مسئولین استان همراه باشد حتما خواهیم توانست از این ظرفیتها و فرصتهای موجود برای توسعه اقتصادی آذربایجان غربی استفاده کنیم.
معاون امور مجلس،حقوقی واستانهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی کشور تاریخ بلند اشنویه را عاملی برای ایجاد فرصت های گردشگری در استان آذربایجان غربی عنوان کرد.
تاجیک در خصوص حمایت دولت از اشتغال پایدار در روستاها اضافه کرد: با پیشنهاد دولت و موافقت مقام معظم رهبری اعتباری درقالب تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها تخصیص یافته و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز به جد پیگیر استفاده از این فرصت برای ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق کم برخورداراست.
وی صنایع دستی را نیز یکی از راههای ایجاد اشتغال معرفی کرد و افزود: صنایع دستی با حداقل سرمایه گذاری سبب ایجاد اشتغال می شود در این راستا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز بدلیل نقش مهم این صنعت در اقتصاد مقاومتی از هنرمندان و فعالین آن حمایت می کند.
*دولت از سرمایه گذاران در ایجاد اشتغال در روستاها حمایت می کند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: دولت از سرمایه گذاری جهت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها استقبال می کند.
همچنین اسمعیل کریم زاده درهمین جشنواره در اشنویه با بیان اینکه افزایش میزان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مورد تاکید است افزود: در این راستا از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شهرستان اشنویه استقبال می کنیم و به دنبال ارتقای سرانه درآمد و ایجاد اشتغال در این بخش هستیم.
وی با بیان اینکه نزدیک به ۴۰۰ هکتار از باغات اشنویه زیر کشت ۱۲۰۰ نوع گیلاس است ادامه داد: محصول گیلاس در این شهرستان برای ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده ودراین بین این محصول توانسته است مسافران وگردشگران زیادی را از اقصی نقاط کشور به این شهرستان راهی کند.
کریم زاده به قابلیت های کشاورزی شهرستان اشنویه اشاره کرد و گفت: اشنویه ? درصد محصولات کشاورزی استان را تولید می کند و با کیفیت ترین و خوش طعم ترین گیلاس ها در این شهرستان که به پایتخت گیلاس کشور معروف است ، تولید می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایحان غربی تاکید کرد: سطح زیرکشت باغات گیلاس شهرستان ۳۰۰ هکتار است که از این میزان حدود ۱۶۰ هکتار به مرحله باردهی اقتصادی رسیده است که با در نظر گرفتن میانگین برداشت ۸ تن در هکتار پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۲۰۰ تن گیلاس از باغات شهرستان برداشت شود.
وی ادامه داد: قام تکدانه مشهد، زرد دانشکده، سفید ارومیه، خوشه ای و رقم محلی با طعم و مزه خاص به نام خومالی از مهمترین ارقام کشت شده گیلاس در شهرستان می باشند. با توجه به اینکه پایه های کشت شده در شهرستان پایه های بذری هستند، به منظورافزایش راندمان و کیفیت محصول و با توجه به پتانسیل موجود در شهرستان، جایگزینی ارقام پایه رویشی به جای پایه های بذری از سیاستها و برنامه های این مدیریت است .
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مهر، کریم زاده با اشاره به اینکه آذربایجان غربی با تولید ۶٫۵ میلیون تن محصول کشاورزی، علاوه بر تامین نیاز استان، شاهد صادرات محصولات کشاورزی به استان ها و کشورهای دیگر نیز هستیم گفت: یک پنجم تولیدات باغی کشور در آذربایجان غربی تولید می شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۲ ب.ظ

دیدگاه


+ هفت = 9