دخالت بانک ها در حوزه مسکن سیکل معیوبی را منجر شده است

دخالت بانک ها در حوزه مسکن سیکل معیوبی را منجر شده است

گروه خبر:عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با پیش بینی آینده بازار مسکن، گفت: بازار مسکن در سال ۹۶ رشد منفی را تجربه خواهد کرد. سیدمهدی فرشادان با یادآوری رکود حاکم بر بازار مسکن، گفت:ادامه رویه فعلی بازار مسکن را با رشد منفی رو به رو خواهد کرد.
نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت بانک ها از بخش مسکن می تواند وضعیت این حوزه را بهبود ببخشد،افزود:متاسفانه عملکرد ضدتولید شبکه بانکی مشکلات حوزه مسکن را بیشتر کرده و دلالی های این حوزه را افزایش داده است.
وی با تاکید براینکه رقم تسهیلات مسکن و همچنین سود آن منطقی نیست،تصریح کرد:درحالی که تسهیلات دهی بانک ها برای تسهیل خانه دار شدن مردم بوده،اما به علت عدم تناسب با مناطق مختلف کشور و کم بودن آن نتوانسته سیاست موفقی در این حوزه قلمداد شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه نرخ سود بالای تسهیلات بانکی نمونه بارز ضدتولید بودن سیستم بانکی است، گفت: برای بهبود وضعیت بازار مسکن در ابتدا باید شبکه بانکی اصلاح شود؛زیرا این دو حوزه ارتباط مستقیمی با هم دارند. وی با تاکید بر اینکه بنگاهداری بانک ها در حوزه مسکن تبعات بیشماری درپی داشته است،افزود:بسیاری از بانک_ها در عوض طلب های خود دست به مصادره املاک می زنند که این خود نمونه بنگاه داری شبکه بانکی است.
فرشادان ادامه داد:دخالت بانک ها در حوزه مسکن سیکل معیوبی را پایه گذاری کرده که نتیجه آن رکود فعلی حاکم بر این بازار است.
عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درگفت وگو با خانه ملت ،با بیان اینکه درسال جاری وضعیت صنعت و تولید بهتر خواهد شد؛اما مسکن روندی نزولی را تجربه خواهد کرد،تصریح کرد:تزریق نقدینگی به بانک ها،کاهش نرخ سود بانکی و برنامه ریزی برای بهبود بازار مسکن می تواند وضعیت این بازار را با رونق همراه کند./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۵:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


چهار + 5 =